חברון
חברוןדוד וילדר

בכיר במשרד החינוך התייחס בשיחה עם הרב הלל הורביץ, מראשי הישוב היהודי בחברון, לסיור שקיימו אתמול בעיר תלמידי תיכון ליד"ה הירושלמי, סיור בו אמור היה להשתתף נציג של אחד מארגוני השמאל הקיצוני. ביומן ערוץ 7 סיפר הרב הורוביץ על השיחה ועל ארגון 'שוברים שתיקה' ופעילותו בחברון.

"שמעתי על הביקור רק אתמול בערב והתפלאתי כששמעתי את השמועה שהסיור הודרך על ידי פעיל שמאל. דיברתי הבוקר עם אחד הבכירים במשרד החינוך שאחראים על הפרויקט החשוב הזה 'נעלה לחברון', פרויקט שאותו יזם שר החינוך", מספר הרב הורוביץ.

לדבריו מהשיחה התברר כי מדובר בליווי שאותו הוסיף לסיור מנהל בית הספר ובוצע לבקשתו, ומשרד החינוך האחראי על הסיור אינו יכול לסרב לבקשה שכזו מצידו של מנהל בית ספר. זאת כשם שאינו מסרב לבקשותיהם של מנהלים רבים להוסיף לביקורים שיחה עם אחד מאנשי הישוב היהודי בעיר.

לעומת זאת, מבהיר הרב הורוביץ, את הסיורים מדריכים מורי השל"ח וידיעת הארץ בבתי הספר השונים וניהול זה אינו בעייתי ואינו מגמתי. כדי להוסיף כיוונים נוספים מעבר לחיבור השורשי של התלמידים לחברון ביקש המנהל לצרף אליו את פעיל השמאל.

"אנחנו שמחים שביה"ס ליד"ה הגיע לחברון ולא משנה מי שמדריך אותם. גם אם מבלבלים אותם עצם ההגעה לכאן והמפגש עם הבניין האדיר של מערת המכפלה הוא חשוב".

ובאשר לפעילותם בחברון של אנשי 'שוברים שתיקה' מספר הרב הורוביץ כי מדובר בביקורים רבים אותם הם יוזמים ומממנים את ההסעות בהם, סיורים שמתקיימים בעיקר בסופי שבוע. רבים, הוא אומר, מגיעים לחברון מתוך תחושת הקשר לערך ההיסטורי של העיר, אך אנשי 'שוברים שתיקה' "מכוונים את הסיור לאפיק אחר, כדי לפגוע בשליחותם של חיילי צה"ל".

עם זאת הרב הורוביץ אינו מתרשם מפעילותם של אנשי השמאל הקיצוני ואומר: "ככל שהבניין גדול יש לו הרבה צל. הם מנסים להראות בעיות וצללים". הוא אף מספר כי פעם הצטרף לחלק מסיור של 'שוברים שתיקה' כדי להכיר מקרוב את המתרחש, וכך גם אחרים מקרב הישוב היהודי, מצטרפים לסיורים כדי לדעת מה הם המסרים שמועברים למסיירים בעיר. "המגמה מאוד שלילית", הוא אומר ומוסיף: "משרד החינוך צריך לעשות ככל יכולתו כדי למנוע את ההשפעה שלהם על התלמידים", ושוב הוא חוזר אל דברי ביטחון ואמונה: "רוב האנשים רואים את האמת, רואים את השליחות ההיסטורית של המתיישבים בחברון. הנוער בריא והמנהלים בריאים. לא צריך להיבהל. המאסה הגדולה שמגיעה עושה זאת כדי לחזק ולהתחזק, כדי להתפלל ולהתקשר לחברון. שוברים שתיקה נלחמים בנו כי הם רואים את ההתחזקות שלנו. הם רואים את מאות האלפים שמגיעים לכאן. רואים איך כבר מגיעים לכאן ללא כלי רכב ממוגנים. קשה להם לראות את זה אז הן נלחמים בכל דרך".