עופר עיני
עופר עיניצילום: פלאש 90

ההסתדרות הגישה היום (שלישי) לביה"ד הארצי לעבודה בקשה לחדש את איום השביתה הכללית במשק, למען עובדי הקבלן.

בבקשת ההסתדרות נכתב כי "לא עלה בידי הצדדים להגיע להסכמות וישיבה מכרעת שהתקיימה אתמול בדרגים הגבוהים ביותר הסתיימה אף היא במבוי סתום. אשר על כן אין עוד מנוס מהפעלת הסכסוך וצעדים ארגוניים".

הבקשה הוגשה לאחר שנכשלו מאמציו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לנסות ולהגיע לסיכום עם האוצר והמעסיקים שיאפשר להתחיל ולצמצם את מספרם ההולך והגדל של עובדי הקבלן באמצעות העסקה ישירה.

בפגישה שנערכה אתמול בלשכתו של עיני בבית ההסתדרות בת"א נטלו חלק ראש אגף התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ, ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש. בפגישה אף נטלו חלק יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, ראשי איגודים מקצועיים, הצוותים המקצועיים של לשכת התיאום ורפרנטים מאגף תקציבים.

במהלך הפגישה התברר שמשרד האוצר עומד איתן בסירובו בכל הקשור להעסקה ישירה של עובדי קבלן. עיני אמר בתום הפגישה כי "משרד האוצר לא מסכים בשום פנים ואופן אפילו להעברתה של עובדת ניקיון אחת מהעסקה אצל קבלן להעסקה ישירה במדינה. בצורה הזו לא היה טעם להמשיך ולדבר".

עיני אף הסביר כי ההחלטות של ביה"ד הארצי לעבודה עד כה אינן מועילות במו"מ, "נשיאת ביה"ד נילי ארד הפרה למעשה את האיזון במו"מ בעצם החלטתה שלא לתת לנו להשתמש, לאורך זמן ממושך, בנשק השביתה. ברור שבמצב כזה במשרד האוצר מרגישים חזקים ואין סיכוי שהם יתקדמו".

עיני אמר כי הוא מקווה שעתה תבין נשיאת ביה"ד את המצב ותאפשר את חידוש השביתה, "הפגישה הזאת הוכיחה כי ללא איום בשביתה לא תהיה שום תזוזה בעמדת האוצר. ברור לנו שאי אפשר לקלוט את כל עובדי הקבלן ביום אחד או במהלך אחד. אבל לא ייתכן שהאוצר יסרב לגמרי לכל צורה של העסקה ישירה וישאיר את המצב הבלתי נסבל של מספר הולך וגדל של עובדי קבלן על כנו".

כזכור, ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כללי במשק למען עובדי הקבלן לפני כבר למעלה מ- 3 חודשים. בתחילת חודש נובמבר התכוונה ההסתדרות להשבית את המשק אולם נשיאת ביה"ד הארצי לעבודה, נילי ארד, אפשרה שביתה של 4 שעות בלבד. במשך כחודשיים מתנהל מו"מ שעדיין לא הניב תוצאות.