בניזרי בפתח ביהמ"ש. ארכיון
בניזרי בפתח ביהמ"ש. ארכיוןצילום: פלאש 90


עורך דינו של הרב שלמה בניזרי, עו"ד אבי חימי מברך על ההחלטה של שרות בתי הסוהר לקצר בשליש את מאסרו של השר לשעבר, "הרב בניזרי העביר בכלא למעלה מ-1000 שיעורי תורה, הוא תמך באסירים וריצה את מאסרו על הצד הטוב ביותר. גם מדינת ישראל הצטרפה לחוות הדעת של שרות בתי הסוהר והמליצה לקצר את העונש".

עו"ד חימי, מיצר על כך שכל בקשות החנינה לנשיא לא הניבו פירות, "הגשנו בקשת חנינה שחתומים עליה אנשי ציבור, פוליטיקאים, אנשי מדע, רופאים מכל המגזרים. פרופסורים ידועי שם שהכירו את פעילותו הישרה ורגישותו כשר הרווחה, אך לצערנו עד היום הנשיא לא השיב לבקשות, לדעתנו זה פגם מאוד משמעותי שהנשיא לא ענה לנו, היה ראוי שתתקבל תשובה".

"לדעתי במקרה הזה היה נכון לחנון אותו מה גם שכולם זוכרים שהעונש המקורי היה שנה וחצי ובית המשפט העליון שילש את המאסר בעקבות הערעור", ציין חימי.

בנוגע לקשר של בניזרי עם נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, אמר עו"ד חימי אמר כי "בהוראת הרב בניזרי, אני גוזר על עצמי שתיקה. מדובר פה בצנעת הפרט, בעיקר של נשיא המדינה לשעבר, לא ראוי שנפרט אלה הם דברים אישיים. אם בבוא היום הם יספרו שיספרו".

"צריך גם לזכור ששהות בבית סוהר, היא תקופה מאוד קשה לכל אחד. הרב בניזרי הוא איש מאמין, איש חזק עם עוצמות והוא קיבל את עול הגזירה ופעל הכי טוב שאפשר בתקופה הזאת, מבחינתנו הפרשה למעשה הסתיימה".