טקס החתימה
טקס החתימהמשרד חינוך

על פי ההסכם שנחתם תעביר ממשלת גרמניה מיליון יורו ליד ושם מדי שנה - החל מהשנה ועד שנת 2021. ההסכם מבטא את רצון ממשלת גרמניה לתמוך בפעילות של יד ושם להנצחת השואה בתחומי איסוף תיעוד ארכיוני, מחקר, חינוך ומיחשוב המתקיימת בארץ ובעולם. תמיכת ממשלת גרמניה ביד ושם נעשית מתוך הערכה עמוקה לעבודת יד ושם למען שימור והנחלת זיכרון השואה. בשם ממשלת גרמניה חתם על ההסכם שר החוץ גידו וסטרוולה ובשם ממשלת ישראל חתום שר החינוך גדעון סער.

השר סער אומר כי "ההסכם מהווה מקור תקציבי חשוב ונוסף לצורך הרחבת הפעילות של יד ושם וישמש לאיתור ולרכישה של מסמכים משמעותיים מתקופת השואה מארכיונים מאירופה והנגשתם באמצעות רשת האינטרנט לציבור הרחב. אני מביע בשם ממשלת ישראל הערכה עמוקה לממשלת גרמניה להעניק למטרה חשובה זו כעשרה מיליון יורו במהלך העשור הקרוב. החלטה זו מבטאת את החשיבות שמייחסת ממשלת גרמניה לנושא השואה. הנצחת השואה היא משימת אין-קץ ומשימה שאין לה מגבלה בזמן".

יו"ר יד ושם, אבנר שלו, מתייחס גם הוא לדברים ואומר: "ממשלת גרמניה רואה ביד ושם מרכז תיעוד, חינוך ומחקר עולמי של השואה ומבינה את משמעותו המיוחדת של יד ושם לעם היהודי ולעולם כולו. הסכם זה מחזק את מחויבותה של ממשלת גרמניה והעם הגרמני לזיכרון השואה".

ממשרד החינוך נמסר כי עיקר התקציב יופנה לאיתור ורכישה שיטתיים של מסמכים מתקופת השואה מארכיונים ברחבי אירופה, רישומם, קיטלוגם והנגשתם של אותם מסמכים באמצעות רשת האינטרנט לציבור הרחב. בנוסף, הודות להסכם, יורחב באופן משמעותי היקף החומרים בגרמנית הנגישים באתר האינטרנט של יד ושם. תמיכה זו גם תעשיר את עבודתו הפדגוגית של בית הספר הבין-לאומי להוראת השואה של יד ושם.