ליברמן בפתח לשכתו
ליברמן בפתח לשכתופלאש 90

שר החוץ וסגן ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, נפגש הבוקר בירושלים עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון ועם נשיא הבנק העולמי, רוברט זוליק. בפגישות נדונו נושאים מדינים וכלכליים אזוריים וגלובליים.

השר ליברמן אמר למזכ"ל האום באן כי ישראל מעריכה את העמדה שנקט ואת המסר החד-משמעי שהשמיע נגד הצעדים החד-צדדיים שנקטו הפלשתינים באו"ם. ליברמן הוסיף וקבע כי הצעדים האלו מאוד לא מועילים לתהליך וכי הרושם הוא שהפלשתינים מעוניינים רק בהכרזה על כישלון השיחות בעמאן על מנת להמשיך בצעדים החד צדדיים.

בפגישה הזהיר השר ליברמן כי השתלטות איראנית על עיראק ויצירת רצף של מדינות הנמצאות תחת השפעה איראנית, עיראק-סוריה-לבנון תהווה אתגר גדול לישראל ולירדן ומציאות כזו תסכן את היציבות באזור ותפגע בבטחון העולמי.

בפגישתו עם נשיא הבנק העולמי זוליק אמר השר ליברמן כי כפי שהוכח גם במקומות אחרים בעולם שסבלו מחיכוך בין עמים או אוכלוסיות, רק פיתוח כלכלי ויצירת מעמד ביניים חזק ומשמעותי ברשות הפלשתינית, יחד עם יציבות ושקט בטחוני, יוכלו להביא למצב בו ישראל והפלשתינים יחיו בשלום אמיתי זה לצד זה ויש להתמקד בצעדים אלה ולא בניסיונות מלאכותיים להביא להסכמים שאינם מבוססים על המציאות בשטח וסופם רק להחריף את המצב.