הרב יעקב יוסף
הרב יעקב יוסףפלאש 90

בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב יעקב יוסף, מספר לראשונה על מחלתו הקשה וההתמודדות איתה בתקופה האחרונה.

בראיון לעיתון 'משפחה' מספר הרב "כבר חודשיים שאני מסתובב עם כאבי בטן רבים, איני יכול לאכול אוכל מוצק, ואיש לא ידע מה היה לי" מספר הרב יוסף, "והנה לפני חודשיים עשו לי בדיקת C.T בקיבה והרופא ראה את הגידול. השלב הבא היה לעשות ביופסיה, דהיינו לקחת חלק מהגידול במזרק ולשלוח לבדיקה. הבדיקה הייתה חיובית, והנה לפני שבועיים קרא לי הרופא והודיע לי באופן רשמי שאני לוקה במחלה הנוראית".

ומה ההרגשה כשהדבר מתגלה, השמים נפלו? "השמים לא יכולים ליפול על אדם מאמין היודע שאין להרהר אחרי מעשה שמים. ה' הרי יודע מה הוא עושה אני לא רוצה להיכנס לחשבונות שמים, צריך להתחזק בתורה ויראת שמים ולהתפלל להשם שישמע לנו, אם לא למעני אז למען משפחתי למען שומעי לקחי ולמען מי שזקוק לי".

"האמת", מוסיף הרב כעבור רגע, "השמיים לא נפלו עלי, ישבתי לפני הפרופסור שהחל לתאר בפני באומץ, אני חייב לומר, את הסיכויים הנמוכים של ההחלמה, זה סוג המחלה הקשה ביותר, סיכוי ההחלמה הריאלי הוא בין שלושה לחמישה אחוזים".

"לאחר מכן הביט בפניי הפרופסור ואמר לי את הדברים החשובים ביותר שהם ממש סוג של שיעור מוסר, ועליי להדגיש שהוא לא אדם דתי, הוא אמר: 'הסטטיסטיקות אחרות לחלוטין, המספרים האלה לא עובדים אצלכם, לכם יש אמונות ויש תפילות, סיכויי ההחלמה הם אחרים. אצלכם רואים יותר ניסים מאצל כל חולה אחר'. אני לא נכנס לחשבונות שמיים - כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד, הקב"ה עושה את כל מה שצריך ואני מקבל את כל גזרותיו באהבה, אני בוטח בה'. תלמידים בוכים ואני אומר להם 'מה לכם בוכים, תתפללו. לבכות לא יעזור, אני מקווה שזכות הרבים תעזור לי".

יש לרב בקשה מיוחדת? "אני מבקש בזאת מכל הציבור הקדוש שלפני תחילת הלימוד יאמרו 'הלימוד הזה הוא לתפילת (על רפואת) יעקב חי בן מרגלית'. אין ספק שהקב"ה שומע תפילת רבים והדבר יתרום לרפואתי השלמה ולבריאותי".

"אבא מקדם את פנינו תמיד בחום ובאהבה, כמובן שקרה מה שלא רציתי - לא רציתי לצער את מרן אבא שליט"א, אבל דבר מחלתי ציער אותו מאוד. מו"ר אבי חיזק אותנו מאוד מאוד, הוא אמר לנו שבוודאי עומדת לי זכות זיכוי הרבים ושהרבים השומעים את שיעורי זקוקים לי, והוא בטוח שהקב"ה יוציא אותי מזה מהר ככל האפשר. כמובן שאבא מתפלל עבורי כפי שכל אב מתפלל עבור בנו, הביקור אצל אבא חיזק אותי מאוד, אלה הם 'שתי ציפורים במכה אחת' הוא גם מרן הגאון הרב עובדיה יוסף וגם אבא שלי".