בית כנסת שרוף - ארכיון
בית כנסת שרוף - ארכיוןפלאש 90

קהילת ברסלב "ממעמקים" קיימה היום (ראשון) עצרת תשובה ותפילה ברחבת בית הכנסת השרוף בישוב חריש.

"בליל שבת קודש (פרשת בא) התרחש אסון בישוב חריש, חורבן מקדש מעט. בית המדרש עלה בשריפה נוראה ובו ספר תורה, זוגות תפילין ומאות ספרי קודש. בקיראה נרגשת אנו  פונים לציבור להשתתף במעמד הקדוש ולווית ספר התורה וספרי הקודש", נאמר בקריאה. 

יגאל ברודצקי תושב חריש מספר בשיחה עם ערוץ 7 על האסון, "כולנו בקהילת חריש נמצאים היום בצום ואנו מקיימים את התפילות המיוחדות של תענית ציבור. בשעות הצהריים יתקיים עצרת התעוררות ותפילה על חורבות בית המדרש השרוף. במהלך העצרת ישא דברי חיזוק הרב דוד ברנד, רב הקהילה והרבנים הרב יהודה אדלשטיין רבה של רמת השרון, הרב דוד צדקה, הרב דוד ורנר, הרב אברמובסקי והרב ביטון."

ברודצקי מספר בכאב שרובו של הספר נשרף, "לאחר העצרת נצא בשיירה לעבר בית העלמין שליד שער מנשה ונקיים מסע הלוויה לספר התורה. רוב ספר התורה נשרף אך עדיין רואים חלק מהפרשות. על פי המסורת יש לטמון את הספר בכד של חרס ובהמשך תוקם מצבה מיוחדת מעל מקום הקבורה. הספר ייטמן סמוך למימון בן עטר ז"ל, שהיה יהודי שעלה ממרוקו והיה ידוע שהוא תלמיד חכם ויקברו אותו לידו".

ברודצקי מתאר תחושות קשות בקהילה, "אנחנו בטוחים שזה עניין של כל עם ישראל. שריפת ספר התורה זה דבר לא פשוט וכולנו מחפשים איך לחזור בתשובה ומפשפשים על מה זה קרה לנו. אחרי ההלוויה אנחנו צריכים לצאת לדרך חדשה, וכולנו נרתמים לגיוס תרומות כדי שנוכל להקים מחדש את בית הכנסת ולכתוב ספר תורה חדש". למצגת שהכינה הקהילה לחץ כאן