אפרת
אפרתפלאש 90



ביום שישי האחרון הגיעו מתיישבים ותומכיהם לגבעת העיטם שבמזרח המועצה המקומית אפרת וגילו כי במקביל להליכים האחרונים לאישרור המקום כנקודת התיישבות יהודית המשוייכת לאפרת, מאיצים ערביי הכפרים שמסביב את הבנייה סביב המתחם. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם יהודית קצובר, מראשי ארגון 'נשים בירוק' הנאבק על השיבה לגבעה, על הביקור והתחושות בעקבותיו.

"הגבעה היא גבעה יפהפיה ובה אלפי דונמים שאמורה להיות רזרוות הקרקע העתידית של אפרת, ונועדה להקמתן של 2,500 יחידות דיור", היא מספר ומוסיפה כי הביקור האחרון התמקד בחלקה שעליה יש בעלות יהודית, ונרכשה על ידי חברת 'מהימנותא' בשנת 46.

חלקה זו שגודלה כשלוש מאות דונמים נרכשה על ידי גואל האדמות בגוש עציון, מר מולכו, והעסקה אושרה בבית משפט על פי עדותו של מרדכי אהרוני, תושב אפרת כיום, שהיה נוכח במעמד המכירה בהיותו בן 17. אהרוני, מספרת קצובר, עוסק כיום בניתוח תצלומי אוויר ורבים מאנשי ההתיישבות ביהודה ושומרון נעזרים בכישוריו וביכולותיו לביסוס ההתיישבות היהודית בשטח.

בגבעה המדוברת, מספרת קצובר, עיינות מים ושקדיות שמתחילות את פריחתן בימים אלה של שבט. על שטח זה, שהבעלות היהודית עליו הוכחה, הוחלט להקים חווה חקלאית שלפי שעה אנשיה טרם קיבלו אישור שהייה במקום בשעות הלילה. "יש כבר יזמים רציניים, יש כבר תקציב", מוסיפה קצובר.

עוד היא מוסיפה ומספרת כי במהלך הביקור ביום שישי קיבלו המשתתפים בו קריאה להגיע במהירות לאדמות נצר שכן הערבים שעקרו עצי זית שנטעו המתיישבים היהודים זועמים והזעיקו את המשטרה כי... המתיישבים נוטעים את העצים מחדש... במהלך הגיחה הזו לנצר שוחחו עם המח"ט ומדבריו ניתן היה להבין שאישור הקמתה של החווה החקלאית בגבעת העיטם "כבר מאחורינו", כהגדרתה.

ואולם לצד כל אלה הבחינו המבקרים בבנייה ערבית מואצת סביב הגבעה. בין השאר בנו הערבים במקום טרסות חקלאיות בצמידות לאזור המיועד לחווה. כך גם גידרו שטחים ואף החלו בבניית בית במקום.

"הם פועלים בצורה מאורגנת. הם מבינים שצריך לסגור עלינו כדי למנוע התפשטות, אבל אנחנו מתעקשים ולכן ננצח", היא אומרת ומזכירה כי המאמצים בזירה זו קשים במיוחד לנוכח הגיבוי הבינלאומי והכלכלי שמקבלים ערביי האזור. "כל העולם שולח להם כספים. הם בונים בעזרת 'שלום עכשיו' וארגונים נוספים", היא משוכנעת.