5000 הסתייגויות

ח"כ אריה אלדד יציג הערב את 5,000 ההסתייגויות של סיעתו להצעת חוק שירות הביטחון המאשר הצבת חיילים במשטרה ובשב"ס במסגרת שירותם הצבאי.

ח"כ אלדד מוחה על כל שחוקים אלו הופכים את צה"ל למאגר כוח עבודה זול, כלשונו. הסתייגויות הדיבור יערכו כ-6 שעות. לאחר מכן יתקיימו הצבעות שאמורות לערוך כ-40 שעות.

ח"כ אלדד הוזמן היום לישיבת נשיאות הכנסת בנסיון לשכנעו לחזור בו ולוותר על הסתיגויותיו, אולם לאחר שהביע את התנגדותו לא התקבלה כל החלטה בעניין ועל כן על פי התקנון יתקיימו סדרי ההצבעה במלואן.

ח"כ אלדד: "לצה"ל חסרים אלפי חיילים למילוי משימותיו, אבל הוא נאלץ להציב חיילים לשירות במשטרה כי הממשלה מתיחסת לצה"ל כאל מאגר כוח אדם זול. אין חולק על כך כי תפקידי המשטרה חשובים אבל על הממשלה לתקנן תקני שוטרים בשכר מלא ולא להפוך חיילי חובה לשוטרים רק כי הם זולים יותר. אם הממשלה מבצעת "מחטפי רויזיה" בועדת חוץ ובטחון - התגובה הפרלמנארית הראויה היא פילי בסטר אינסופי".

"גם להלך הקובע להעביר חיילים לשב"ס אין שום סיבה חוץ מכלכלית", הדגיש אלדד, "הדבר נועד לחסוך כסף. במקום לתקצב את שב"ס כמו שצריך מצייבים חיילים שעולים בזול והופכים אותם לכוח עבודה זול. ההסתיגויות באו להראות את האבסורד - כי אם חשוב לשים חיילים בשב"ס ובמשטרה שהן עבודות מצילות חיים אז חשוב לא פחות להציב חיילים כמצילים, כבאים, שומרים וכו'. אם מדינת ישראל הייתה דבקה בחוק שירות הביטחון ויעודו של צה"ל לא היו מגייסים חיילים לתפקידים כאלו רק כדי לחסוך בכסף".

נזכיר כי לפני כשבועיים דנה ועדת חוץ ובטחון בתיקון לחוק שירות הביטחון הקובע כי צה"ל יציב לשירות המשטרה כ-1,800 חיילים (שח"מ) מידי שנה. הועדה הביעה מורת רוחה מכך שלצורכי חיסכון בתקציב המשטרה הופכת הממשלה את צה"ל לחברת כוח אדם זול. בהצבעה שנערכה בועדה (בראשות ח"כ מופז) היה רוב מכריע למתנגדי החוק.

היום ניצלה הקואליציה את העובדה ששאול מופז נעדר מפעילות הועדה. את מקומו מילא ח"כ שיטרית שתמך עוד בדיון הקודם בהצבת החיילים במשטרה. הקואליציה גייסה 2 חברי "ישראל ביתינו" (בתומכים בבקשת השר אהרונוביץ) הגישה בקשה לרויזיה והפעם אושרה הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית מול התנגדותו של ח"כ אריה אלדד.

ח"כ אלדד שזעם על המחטף וסבר שמדובר בעיוות כוונת הרוב בועדה הגיש לקראת הקריאה השניה והשלישית במליאה כ 3500 הסתיגויות לחוק.

תיקון נוסף לחוק שירות הביטחון שעלה גם כן השבוע קובע כי צה"ל יציב חיילים בשירות בתי הסוהר. מאותה סיבה לפיה צה"ל הפך להיות לכוח עבודה זול הגיש ח"כ אלדד מספר הסתייגויות דומה.