דביר מור ז"ל
דביר מור ז"לבאדיבות המשפחה

טירון שהיה מיועד לשרת בשירות קרבי בצה"ל, ביחידת שלדג, נפטר הבוקר בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

החייל, דביר מור, נפטר ככל הנראה כתוצאה מזיהום שהוביל לקריסת מערכות בגופו. החייל הובהל בסוף השבוע לבית החולים לאחר שחש בחולשה. לאחר סדרת בדיקות בבסיס הצבאי הוא פונה לסורוקה, שם כאמור חלה הדרדרות במצבו והוא נפטר.

קרוב משפחה סיפר כי מדובר בטרגדיה משפחתית כפולה משום שאמו של דביר נפטרה ממחלת הסרטן לפני כשלוש שנים. "דביר היה אדם נפלא וראשון להתנדב", סיפר. לאחר התיכון הוא התנדב לשנת שירות בכפר הנוער ניצנה שם שימש כמדריך נוער. דביר הותיר אחריו אב וארבעה אחים.

בתחקיר ראשוני שנערך הערב על-ידי קצין הרפואה הראשי, תת-אלוף דוקטור יצחק קרייס, בהשתתפות גורמי הרפואה של פיקוד המרכז, חיל-האוויר, בריאות הצבא ושירותי הרפואה, עולה כי ביום שישי האחרון התלונן החייל ופונה לבדיקה במרפאת הבסיס. לאור תלונותיו של החייל, נשאר להשגחת פראמדיקית במרפאת היחידה.

בשבת, לאחר שלא נראה שיפור במצבו הרפואי, הוחלט על-ידי רופא היחידה לפנותו לבית החולים "סורוקה", כאשר האבחנה היא כי החייל סובל מתהליך זיהומי. למרות מאמצי בית החולים לייצבו, הבוקר הוא נפטר.

בתחקיר מעמיק שיתקיים בימים הקרובים תיבחן סוגיית הטיפול בחייל וסוגיית פינויו לבית החולים. בסיום התחקיר, יוצגו מסקנות התחקיר למשפחה.

משפחת החייל סירבה להצעת צה"ל לבצע נתיחה שלאחר המוות.