Education Minister Gideon Saar at Har Bracha
Education Minister Gideon Saar at Har BrachaIsrael news photo: Yoni Kempinski
טקס הענקת פרסים לבני נוער מתנדבים במגוון תחומים, התקיים הערב לראשונה ביוזמת שר החינוך, גדעון סער. הפרס הינו ע"ש אלעד ריבן ז"ל, תלמיד בית הספר הריאלי בחיפה, אשר נספה באסון השריפה בכרמל, בעת התנדבותו בצופי אש.

במהלך הטקס אמר שר החינוך כי "הדבר המרשים באמת : שתריסר הנערות והנערים שיעלו הערב על הבמה כאן הם מצטיינים מתוך מעגל רחב וגדול של מעל 150,000 בני נוער שעוסקים בפעילות התנדבותית בישראל.ומה אנחנו יכולים וצריכים ללמוד מכך? שהקינוֹת הפופולריות על 'הנוער בימינו' הן בגדר דיבה והן מופרכות".

במשרד החינוך הצבנו בקדנציה הזאת את טיפוח המעורבות החברתית וההתנדבות כאחד מיעדינו. ייסדנו את פרויקט "מתנדבים בחינוך". הרחבנו את פעילות ההתנדבות בבתי הספר. חינוך לערכים אינו יכול להצליח באמצעות הטפה. חינוך לערכים צריך להיות מבוסס על מעשים טובים ועל דוגמא אישית. הדוגמא האישית היא החינוך במיטבו. והעיקר הוא המעשה, "אלעד ריבן נפל צעיר כל כך. הוא לא הספיק לחיות את חייו ולהגשים את חלומותיו. שמו ודרכו ייזכרוּ מתוך הערכה והערצה", אמר סער.

שר החינוך הוסיף "נהיה ראויים לזכרו ולקורבנו של אלעד אם נדע לחנך לערכים שבהם האמין. חברה שמבוססת על מחוייבות לכלל, על אהבת הזולת ונתינה היא חברה חזקה. חברה כזאת תִצלח כל משבר ועתידה מובטח".

שר החינוך העניק את הפרס ל- 12 בני נוער: דין שושן מקרית שמונה על התנדבות בתחום החינוך, מחמוד גבן מטורעאן על התנדבות בתחום הבילוי ושעות הפנאי, אושרת פרץ מעכו על התנדבות בתחום מנהיגות נוער, אוראל מלכה מבית שמש על התנדבות בתחום הבין דורי, שיר גרשון מעכו על התנדבות בתחום ההדרכה, שרה מויאל מעפולה על התנדבות בתחום הבריאות, אור מגירא מצפת על התנדבות בתחום החירום וההצלה, רועי פלח מראש העין על התנדבות בתחום איכות הסביבה, בן בנעמי מקרית אתא על התנדבות בתחום היזמות החברתית, מקבלי ציון לשבח לנוער מתנדב ברמה ארצית - מתן ביטון מדימונה, רונן ורנר מרמת השרון ונווה חג'ג' מקרית גת.