בית הספר יהודי ערבי בירושלים
בית הספר יהודי ערבי בירושליםצילום: פלאש 90




יו"ר ועד ההורים של בית הספר הדו לשוני "יד ביד" בשכונת פת בירושלים, פז כהן, אומר לערוץ 7 שהם לא מתביישים ואף גאים, בעובדה שבבית הספר מלמדים גם את יום הנכבה, "בבית הספר שלנו מלמדים על יום הנכבה וחוגגים את יום העצמאות. העובדה שהילדים שלי לומדים גם את ההיסטוריה של הצד השני, מחדדת בצורה טובה יותר את התפיסה שלהם כאזרחים ישראלים שומרי חוק".



לדבריו, שר החינוך ויו"ר הכנסת שביקרו בבית הספר לפני כחודש, ידעו היטב שבבית הספר לומדים גם את הנכבה, "הם מודעים לכך והם אף נשאלו על כך, ראינו שהם חשים שלא בנוח. אנחנו בית הספר מוכר ורשמי של משרד החינוך, מלמדים אצלנו את כל מקצועות הליבה של משרד החינוך וגם את הנכבה ואנחנו בהחלט לא מתביישים".



כהן טוען שיש ביקוש רב לרישום של תלמידים בבית הספר, "כשפתחנו את ההרשמה תוך כמה שעות הכול התמלא. אני חושב שזה בית ספר ראוי לשבח. אני הייתי קצין מודיעין באחת היחידות המיוחדות של צה"ל ואני חושב שלפתוח את עצמך לידע נוסף, זה דבר שנותן כלים טובים. אנשים כמו דוד הדרי שחוסמים את עצמם במערכות סגורות שלומדים רק על אמת אחת, אינם יותר טובים מאיתנו".



לדברי כהן כל בתי הספר בארץ צריכים ללמד את הנכבה, "תלמידים ממזרח ירושלים שלומדים אצלנו שאלו את שר החינוך מדוע הם לומדים על ההיסטוריה היהודית ובתי הספר היהודים בארץ לא לומדים על המורשת הפלשתינית".



לכהן יש אמנם שתי בנות בבית הספר, אך הוא אינו חושש מנישואי תערובת והתבוללות עם ערבים, "יש לי שתי בנות. הן יודעות את הרקע המשפחתי שלנו. חשוב לי שיהיה להם טוב עם בני זוגם. אנחנו חיים במדינה יהודית ואני מקווה שהמדינה תישאר הבית של העם היהודי. במקום שכל הזמן יפחידו אנשים ונגיע בסוף למצב שנהיה מדינה דו לאומית, עדיף שאנשים יפתחו את עצמם ויראו שיש לנו שכנים שחלקם אנשים טובים מאוד. ולשאלתך האם אני חושש שבתי תינשא לערבי, השאלה הזאת לא מטרידה אותי, זה לא מטריד אותי".



פנינו למשרד החינוך לשאול כיצד הם תומכים בבית ספר שמלמד את הנכבה, אך עד לשעה זו לא הגיעה כל תגובה.