בניזרי
בניזריצילום: פלאש 90
התנועה לאיכות השלטון קוראת ליועמ"ש לבחון האם ועדת השחרורים שהחליטה על קיצור עונשו של השר בניזרי, הביאה בחשבון את הפגיעה חמורה באמון הציבור במערכת המשפט, אכיפת החוק ובהרתעת רבים.

בתנועה מציינים, כי "לכל אדם מגיע את מידת החמלה ושקילת קיצור תקופת העונש בבחינת מידת לפנים משורת הדין. יחד עם זאת, התנועה סבורה כי במקרים שבהם מורשעים נבחרי ציבור, וביתר שאת במקרים שבהם מורשעים נבחרי ציבור על מעשים שביצעו במסגרת מילוי תפקידם, על וועדת השחרורים לשקול מערכת שיקולים ספציפית ולא כללית כמו לכל אסיר אחר".

"השר לשעבר, שלמה בניזרי, הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי משפט .בעבירות כגון אלו נפגעת העבירה היא מדינת ישראל ואזרחי ישראל, אשר אמונם בנבחרי הציבור ורשויות המדינה נפגע אנושות עקב הישנות המקרים בהם נבחרי ציבור מורשעים. התנועה סבורה כי על ועדת השחרורים לראות לנגד עיניה במקרים אלו את החשיבות בדבר חיזוק אמון הציבור ברשויות המדינה ויצירת הרתעה אפקטיבית מהישנות מקרים אלו בעתיד", מוסיפים בתנועה.

בסיום המכתב קוראת התנועה, בנוסף, לנסח קריטריונים ספציפיים לשחרור מוקדם של אישי ציבור שסרחו, בהם תכלל בין השאר השאלה האם נבחר הציבור שהורשע הכיר באחריותו למעשים שבגינם הורשע והביע חרטה פומבית עליהם.