השופט אשר גרוניס
השופט אשר גרוניספלאש 90

הוועדה למינוי שופטים בחרה היום רישמית בשופט אשר גרוניס לנשיא בית המשפט העליון הבא. גרוניס היה המועמד היחיד להחליף את הנשיאה דורית בייניש בסוף החודש.

חבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אמר היום כי "מינויו של השופט אשר גרוניס היום לנשיא בית המשפט העליון הינו יום חשוב לשוחרי הצדק והדמוקרטיה".

הוא ציין כי "מדובר בשופט מצויין משכמו ומעלה שאני בטוח שיטביע את חותמו על מוסד העליון כולו ויפעל לחזק את אמון העם במערכת המשפט המעניקה צדק לכולם. כחבר הוועדה לבחירת שופטים אני שמח להיות מההרכב שמאשר את כהונתו כאשר במהלך השנתיים האחרונות הוכחנו כי ניתן למנות שופטים מצויינים בישראל".

יו"ר האיחוד הלאומי חבר הכנסת יעקב כ"ץ (כצל'ה) יוזם חוק גרוניס אמר הבוקר, "אני מברך את תושבי מדינת ישראל ביום חגם לרגל מינויו של אשר גרוניס לנשיא ביהמ"ש העליון".

הוא ציין כי "העם בישראל הפעם היה שותף פעיל באמצעות נציגיו בבחירה. אזרחי ישראל אחוזים עתה תקווה כי נפתח היום תהליך ודף חדש במשפט הישראלי ומייחלים לחוקים נוספים שיחזירו לעם אט אט את האמון בשופטיו ויראו בהם אנשים המייצגים את הלכי רוחו, אמונתו ומורשתו".

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל מברך על המינוי. נחי אייל מנכ"ל הפורום המשפטי אומר כי "משימתו החשובה ביותר של הנשיא החדש היא להשיב את אמון הציבור בבית המשפט העליון. על בית המשפט לזכור כי עליו לחזק את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולא להפוך לבמה למבקשים לחתור תחת קיומה של המדינה".

לדבריו, "לגרוניס יש הזדמנות פז להחזיר את בית המשפט לתלם ולעצור את הפיחות המדאיג במעמדו".