הכנס בשומרון
הכנס בשומרוןמדרשת שומרון

מאות אזרחים מרחבי הארץ צפויים להגיע ביום שלישי, השבוע לכנס "חזון ההתיישבות" השני, שיתקיים בישוב יקיר שבשומרון.

הכנס שנוסד בשנה שעברה וצפוי להערך בכל שנה בתאריך כ"ב שבט -יום גוש קטיף וצפון השומרון, נועד לבירור וחשיבה על חזון ויעוד ההתיישבות ומדינת ישראל, ומארגניו שואפים שיהפוך למסורת ויהיה ל"מקבילה הלאומית" של כנס הרצליה.

בכנס, תחת הכותרת "התנערי מעפר קומי", צפויים להשתתף כאמור מאות אזרחים, רבנים, אישי ציבור וראשי ההתיישבות בשומרון. לכנס יוזמנו גם מגורשים מישובי צפון השומרון.

"אנחנו חיים  כאן כי זו הארץ של אבותינו ושלנו", אמר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה. "הבניה בארץ ישראל היא התגשמות של אמת אלוקית, 'וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ'".

רב הישוב יקיר, הרב אהרון כהן, אמר לקראת המפגש, כי "הגירוש לא היה רק התנתקות מחבל ארץ, אלא התנתקות גם מהחזון, לכן עלינו להתרומם ולהחזיר את החזון, לרומם את השיח הציבורי על ההתיישבות. המאבק איננו רק על ההקפאה אלא שאיפה למלכות ישראל, ולכן נתעסק ביום זה בשיח הפנימי שלנו למעגלים לעם ישראל ולעולם כולו".

באירוע, בו יופיע אהרון רזאל ומאורגן ע"י מועצה האזורית שומרון, מתנ"ס שומרון, ועד מתיישבי השומרון, ועד רבני השומרון והישוב יקיר. ידברו בני קצובר יו"ר ועד מתיישבי השומרון, יוסי דגן ראש היחידה האסטרטגית במוא"ז שומרון, אליקים העצני, וסג"מ אהרון קרוב.