רכבת ישראל
רכבת ישראלהלל מאיר
יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, הודיעה למנכ"ל הרכבת כי הורתה על השבתתם של הקטרים החדשים (יורו 4000), אשר נרכשו בעלות של 40 מיליון ש"ח.

אדרעי החליטה להשבית את הקטרים, למרות ש-59 נהגי רכבת נשלחו להשתלמות נהיגה ייעודית בספרד וכמו כן, עברו הנהגים הדרכות מקיפות על הקטר החדש, על פי הוראות היצרן. יש לציין כי הקטרים החדשים שקלטה חברת רכבת ישראל נמצאים בשימוש מזה חודש וחצי, וכי המדובר בקטר הנוח והמשוכלל ביותר לנהיגה שקיים ברכבת ישראל, מאז ומעולם, אשר משפר את תנאי העבודה של הנהגים ובטיחות הנוסעים.

עצירת הקטרים ממתן שירות, צפויה ליצור שיבושים קשים ברשת הרכבות בכל הארץ ולהביא לפגיעה ישירה בשירות לנוסעי הרכבת.

בנוסף, הודיעה יו"ר הועד כי בכוונתה להשבית את קו ראשל"צ – הוד השרון, מכיוון וההנהלה בחרה למנות מנהל לתחנת יבנה מערב, על פי המלצת מנהליו וסקרי השירות ולא על פי דרישתה של יו"ר הועד שהעדיפה מועמד אחר.

כמו כן, הודיעה יו"ר הועד למנכ"ל כי תוך 48 שעות היא מתכוונת לפתוח בעיצומים קשים בגין כוונת הממשלה והנהלת רכבת ישראל לרכוש חבילת אחזקה לקרונות החדשים.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר כי: "צר לנו כי יו"ר הוועד ממשיכה לפגוע בשירות לציבור הרחב, בכל עת שמתקבלת החלטה שאינה תואמת את דעתה, במקום לנהל מו"מ ענייני ולהביא לפתרון המחלוקות הקיימות ושיפור שירותי הרכבת לטובת הציבור בישראל".

עוד הוסיפו כי:"מהלכים אלו של יו"ר הועד מצעידים את רכבת ישראל אחורנית ומסכלים את מימוש השקעות העתק של המדינה בתוכנית הפיתוח ברכבת לרווחת הציבור. אנו קוראים ליו"ר הוועד לבחור בדרך של הידברות ולא לפגוע שוב בציבור הנוסעים והעובדים."