בני גנץ
בני גנץצילום: פלאש 90

הפורום המשפטי פנה היום לרמטכ"ל - בני גנץ ולמפקד המכללות - אלוף יוסי ביידץ, בתביעה לחקור מי אישר סיור מפקדי צה"ל עם ארגון "שוברים שתיקה".

עו"ד הילה כהן, ב"כ הפורום כתבה לשניים כי "שוברים שתיקה" הינו ארגון שביסודו מנסה לקעקע את הלגיטימיות של מדינת ישראל בכלל ושל צה"ל וכוחות הביטחון בפרט. זאת, באמצעות פרסום עדויות על מעשים פליליים של חיילים כלפי פלשתינאים.

עו"ד כהן טוענת כי "הארגון הנ"ל מסרב בשיטתיות לשתף פעולה עם גורמי החקירה ולחשוף את זהותם של החיילים והשוטרים החשודים באלימות כלפי ערבים ובכך, מחפה הארגון על מי שחשודים בביצוען של עבירות פליליות חמורות".

בפורום המשפטי פנו לפרקליטות הצבאית ולפרקליטות המדינה על-מנת לחייב את הארגון לחשוף את מקורותיו או לחלופין לפתוח בחקירה פלילית כנגד ראשי הארגון. לפניות הנ"ל השיבו הגורמים השונים כי טוב היה עושה הארגון לו היה מעביר את המידע. אך לעת עתה, טרם ננקטו הליכים כנגד ארגון "שוברים שתיקה".

"הארגון ממשיך לפעול בשלו ולהכפיש את מדינת ישראל וצה"ל בארץ ובעולם, תוך גרימת נזק בל ישוער לישראל בתחומים רבים בארץ ובעולם", כתבה עו"ד כהן, "הארגון ממומן בידי גורמים זרים שמנסים לפגוע במדינת ישראל וביסודות להצדקת קיומה. גם לעובדה זו יש בכדי לסייע להבין מהן מטרותיו של הארגון".

בפורום המשפטי אומרים כי משמעותו של הסיור המשותף הנ"ל עם מפקדי צה"ל, חמורה היא ביותר. יש בה מתן לגיטימציה ואמינות לטענות קשות של הארגון שמעולם לא הוכחו, ושהן בחזקת פגיעה אסטרטגית קשה בהסברה הישראלית.

אין מדובר כאן בפעילות המביאה את הצד השני של המטבע, אלא שיתוף פעולה עם ארגון קיצוני ובלתי מייצג, שטוען טענות בלא בסיס, שכל מטרתן הינה חתירה תחת יסודות ההצדקה של מדינת ישראל להגן על עצמה ולהתקיים בכבוד.

עו"ד כהן הוסיפה במכתבה כי "אם מפקדיו של צה"ל נותנים אמון בטענות הארגון, בלא שזה יוכיח כנדרש את טענותיו, מדוע לא יאמינו לו כלי התקשורת בארץ ובעולם".

בפורום המשפטי תובעים מהרמטכ"ל לפתוח בחקירה ולבדוק מי קיבל את ההחלטה לערוך סיור עם הארגון הנ"ל, וכן האם הפצ"ר היה מודע להחלטה זו ונתן את אישורו לה בפורום תובעים כי ינקטו צעדים משמעתיים כנדרש אל מול האחראים למחדל.