בנימין נתניהו דורית בייניש
בנימין נתניהו דורית ביינישצילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הערב בבית המשפט העליון עם נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, והביעה בפניה את הערכתו לפעילותה של הנשיאה היוצאת ושל מערכת המשפט בישראל.

בפגישה השתתפו כל סגל שופטי בית המשפט העליון, לרבות הנשיא הנבחר, השופט אשר גרוניס.

בפתח הישיבה אמר רה"מ לנשיאה ביניש: "ביקשתי את המפגש הזה כי רציתי להגיד לך קודם כל כמה דברים. רציתי להודות לך בשם עם ישראל ומדינת ישראל על השירות הארוך והאמיץ והחשוב שלך, לשמור על בית המשפט העליון. עשית את זה בצורה מופלאה, בתקופה לא פשוטה, תחת חצי ביקורת. זה לא קל לאף אחד אבל זה במיוחד לא קל לשופטים משום שהם נעדרים בדרך כלל את יכולת התגובה הישירה. אבל אני חושב שעמדת בפרץ בצורה מרשימה ביותר. אני לא חושב שנרתעת ולא שינית דבר מהשקפתך על מה צריך לעשות שהוא נכון".

בהמשך הוסיף ראש הממשלה: "אני חושב שעצמאות בית  המשפט היא דבר מובנה והכרחי. בישראל בית המשפט היה, הינו ויישאר עצמאי. כל ניסיון להביא דברים שיפגעו בעצמאות בית המשפט נופלים. גנזתי כל הצעה שנועדה לפגוע או לקצץ בכל צורה שהיא בעצמאותו של בית המשפט".

בסיום בירך רה"מ את הנשיא הנבחר, כבוד השופט אשר גרוניס: "אני רוצה לברך אותך, השופט גרוניס. אתה ממשיך במסורת ומורשת מפוארת, אין מילה אחרת, מפוארת, שהיא יסוד מוסד בקיום הלאומי שלנו. אני חושב שהדמוקרטיה היא חלק מהקיום הלאומי שלנו ובית המשפט הוא אבן יסוד בדמוקרטיה שלנו".

הנשיאה ביניש אמרה בפתיחת הישיבה: "הדברים שלך מבחינתי מרגשים גם במישור האישי וגם במישור בית המשפט. אולי לא תמיד כולם יודעים אבל אני יודעת שברגעים מאד קשים בשל אילוצים כאלה ואחרים היה לי חשש כבד שיכולה להיות פגיעה בשיטה שלנו. ואני ידעתי כמו שאמרת כבר היום, שהרקע שלך, תפיסת העולם שלך, וכל מה שאתה מייצג, בכל אופן לא תיתן לפגוע בבית המשפט".

"אני חושבת, בתחושה שלי, שגם שלא תמיד רווית נחת מכל פסקי הדין שלנו, אבל זה חלק מהמערך הזה של כיבוד הדדי וחשתי שישנו הכבוד הזה והגיבוי הזה לבית המשפט. על זה אני רוצה להביע תודה והערכה ויש לי תחושה שגם במישור המקצועי וגם במישור האישי ידעתי שראש הממשלה, לא במרכאות, לא יפקיר אותנו. זה חשוב. אנחנו חזקים, אנחנו חזקים מאד, אבל אנחנו גם צריכים את העורף של הרשויות האחרות וחשתי שזה קיים".