המקום בו עמד בית משפחת גוטמן במגרון
המקום בו עמד בית משפחת גוטמן במגרוןפלאש 90

תפנית משמעותית במשא ומתן בין תושבי מגרון לבין השר בני בגין בנושא היישוב מגרון. במהלך הימים האחרונים סוכם מתווה המאפשר פתרון בהסכמה ובדרכי שלום.

המתווה גובש בעקבות מו"מ שהתנהל בין נציגי היישוב מגרון באמצעות עו"ד יעקב וינרוט, יחד עם ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, לבין השר בני בגין אשר ייצג בעניין את הממשלה.

ראש מועצת בנימין אבי רואה אשר משמש כנציגם הרשמי של תושבי מגרון מול הממשלה, שלח אתמול מכתב לשר בני בגין בו הוא מציין את הסיכומים שהוסכמו עד שלב זה ועליהם הוא נותן את הסכמתו ואת הסכמת תושבי מגרון.

על פי מכתבו של אבי רואה, פרטי מתווה הפשרה בין תושבי מגרון לשר בגין, מתבססים על דברי ראש הממשלה נתניהו שמבנים חלופיים יוקמו באתר קבע על אדמות מדינה סמוך ליישוב מגרון. שטח היישוב מגרון יימסר למנהל האזרחי ויישקל באופן חיובי המשך שימוש במבנים המצויים על אדמות הנפקדים ביישוב.

בנוסף, מעמדם של מבנים המצויים על קרקעות עליהם יש לתושבי מגרון טענות בעלות יוכרע רק לאחר הכרעת בית המשפט המוסמך לדון בעניין זה.

עוד עולה כי במתווה הפשרה הוסכם על כך שהאתר החלופי יהיה במתחם "היקב" הנמצא כשני ק"מ מהיישוב וכי המעבר של המשפחות יהיה לאחר סיום העבודות במקום. כל זאת בהתבסס על כך שהממשלה תפנה לבית המשפט העליון בבקשה לקבל את הסכם הפשרה.במהלך שעות הבוקר יקיים הדרג המקצועי במינהל האזרחי סיור באתר היקב בכדי להביא ליישום את ההסכמות שגובשו בין עו"ד וינרוט לדרג המדיני.

אבי רואה, ראש מועצת בנימין: "אני מברך על השגת ההסכמות בעניין, תפקידה של ממשלת ישראל לבנות ולפתח את ההתיישבות ובמסגרת כך למצוא פתרון התיישבותי נאות לסוגיית מגרון".