חשש ברחבי העולם
חשש ברחבי העולםצילום: פלאש 90

בעקבות מתקפת הטרור על שגרירויות ישראל בהודו ובגאורגיה, הוחלט במערכת הביטחון להעלות את הכוננות בשגרירויות ובמוסדות ישראליים ברחבי העולם ברמות שונות. בחלק מהנציגויות הועלתה הכוננות לרמה הגבוהה ביותר.

ערוץ 10 דיווח כי בשל החשש לניסיונות פיגוע נוספים הורו נציגי השב"כ והמוסד לכל העובדים הישראלים בשגרירויות בעולם שלא לנסוע ברכבם האישי אלא בתחבורה ציבורית, זאת עד אשר יבדקו כל כלי הרכב ע"י קציני ביטחון.

בתוך כך, שגריר איראן בהודו הדף את ההאשמה של רה"מ נתניהו לפיה טהרן עומדת מאחורי הפיגוע בו נפצעה עובדת שגרירות ישראל בניו דלהי. לדבריו, מדובר ב"האשמות ובשקרים טהורים".

שר החוץ ההודי, סומנהאלי מלייאה קרישנה, התקשר לשר החוץ אביגדור ליברמן בעקבות הפיגוע בו נפצעה עובדת בשגרירות ישראל בניו דלהי והביע בפניו את "ההלם" מהמתקפה.

נשיא המדינה שמעון פרס גינה היום בחריפות את פעולות הטרור נגד עובדי שגרירויות ישראל בהודו ובגיאורגיה.

בהודעת גינוי מיוחדת שפרסם הנשיא אמר " נוכח פעולות הטרור ישראל לא נבהלת והיא תמשיך לפעול כדי להגן על כל אזרחיה בכל מקום בעולם." הנשיא פרס הדגיש כי הפיגועים הם מתוצרת איראן המחמשת ומממנת את הטרור הגלובלי.

הנשיא ציין כי שוחח לפני דקות אחדות עם שגרירי ישראל בהודו ובגיאורגיה, אלון אושפיז ויצחק גרברג. הנשיא אמר לשגרירים: "אני מחזק את ידם של עובדי השגרירות ומבקש להעביר באמצעותכם את הוקרת התודה של העם בישראל לשלטונות המקומיים ולכוחות הביטחון בהודו וגיאורגיה על שיתוף הפעולה המלא מול השגרירויות."

הנשיא ביקש להתעדכן במצבה של האזרחית הישראלית, טל יהושע קורן הנמצאת בבית החולים בהודו וקיבל דיווח מפורט על מצבה. כמו כן, עודכן הנשיא בשיתופי הפעולה הנעשים בשטח בזירת הפיגועים. "אני שולח מכאן ברכת החלמה מהירה לשליחת מדינת ישראל (טל) שמטופלת כעת בבית החולים ומקווה שתחלים במהרה." אמר הנשיא.