תחנת רכבת ישראל
תחנת רכבת ישראלצילום: פלאש 90

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוציא צווי מניעה לעובדי הרכבת והורה להם לחזור לעבודתם בשעה 9:00. בכך נענה בית הדין לבקשת הנהלת הרכבת להוציא צווי ריתוק נגד עובדי הרכבת ובכך למנוע את ההשבתה.

עם זאת, בשעה 11:30 יתקיים דיון בבית הדין לעבודה והצדדים יגישו את עמדותיהם.

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס יוזם דיון דחוף בועדת הכלכלה על השבתת הרכבת, "רכבת ישראל איננה רכוש הועד, היא שייכת לכלל אזרחי ישראל. אסור לקיים מאבק על גבם של מאות אלפי ישראלים", ציין אקוניס.

ועד עובדי הרכבת הודיע על השבתת תנועת הרכבות במחאה על תנאי העסקתם של עובדי הקבלן ברכבת. לדבריהם מדובר בהשבתת אין ברירה שכן מזה שנה וחצי נאבקים אנשי הועד על תנאי ההעסקה אך לא מצליחים להגיע להישגים מול המערכת ומבחינתם "עם כל הצער והסימפטיה כלפי הנוסעים הנפגעים אין לנו ברירה".

כבר אמש, כאשר נודע דבר כוונת ההשבתה נמסר מהנהלת הרכבת כי "נציגי ועד עובדי הרכבת והעומדת בראשם, מוכיחים שוב כי לקוחות החברה משמשים עבורם אך ורק כבני ערובה במאבקם למנוע את הקידמה ברכבת ישראל. כלי השביתה של עובדי הרכבת הפך לזול ומזלזל ואנו מגנים בכל תוקף את המהלך האגרסיבי וחסר האחריות של ועד עובדי הרכבת כלפי הציבור הישראלי".

עוד הוסיפו בהנהלה כי, "רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח למען הציבור ומהלכי הוועד מכוונים לפגוע בתנופה זו, למען האינטרסים הצרים שלהם וזאת למרות שהובטח לנציגי הוועד כי בכל מקרה לא יפגעו עובדי הרכבת הקיימים ואף ייקלטו מאות עובדים חדשים. זוהי נציגות עובדים שלא ראויה להנהיג, שאינה מצייתת לחוק, שפוגעת ללא הרף בתדמית החברה ומאבדת את תמיכת העובדים. בימים האחרונים ביצעו נציגי הוועד רמיסה של החוק וחצייה של קווים אדומים".

"אנו מצפים מהנהגת ההסתדרות להעמיד את יו"ר ועד עובדי הרכבת על מקומה ולהזכיר לה שתפקידה להגן על זכויות העובדים ולא לנהל את חברת רכבת ישראל".