הרב יעקב יוסף
הרב יעקב יוסףפלאש 90

בשיעורו השבועי התייחס הרב יעקב יוסף לבעיות העומדות בפני החייל הדתי ולאופן התנהלותם של הרבנים הצבאיים על רקע האירועים האחרונים. 

הרב יוסף התייחס לבעיות הכשרות בצבא ואמר כי החייל הדתי בצבא הוא כמו יתום, "לפני חודשיים הרב הראשי לצהל סיפר כי 80 אחוז מהמטבחים בצה"ל הם טרף. מה אמרו לפני ארבעה חמישה חודשים הרבנים הצבאיים? האם מישהו דיבר? מישהו הזהיר את החיילים שלנו תזהרו יש מטבחים שאינם כשרים? או שאותם הרבנים הצבאיים שמרו על זכות השתיקה? אם בנושא של הכשר והטרף הם שותקים, אז מה אתה מצפה מהם שבעניין ספרי התורה הם ידאגו? הם בדרך כלל נוהגים לשמור על זכות השתיקה. כל הלכה כל דין אנחנו מחפשים מה הפוסקים אומרים לנו להלכה למעשה".

"לצערנו ההחייל הדתי בצבא הוא כמו היתום של הצבא, אין לו אבא שידאג לו לצערנו גם בנושא הכשרות, גם בנושא השני הם במצב לא טוב. חבל שהגענו לדבר הזה ולכן אנחנו מבקשים מאותם החיילים שמי שיש לו יראת ה' שבשבת זכור יגיע לבית כנסת שיש שם ספר תורה כשר במאה אחוז".

"ספרי התורה שבצבא רובם ככולם יש בהם פירודים, ספר תורה שיש בו פירודים הוא פסול. בעיה שניה מחתימים את כל ספרי התורה, בחותמת כתוב בא רכוש צה"ל הרבנות הצבאית הראשית. אסור להוסיף אפילו אות אחת בספר תורה, הספר יהיה פסול. אז גם כשהם באים ועושים את החותמת הזו, שוב החותמת הזו מקלקלת".

שיעורו המלא של הרב ישודר הערב (שלישי)  בשעה 22:00 ברדיו קול חי.