הרב דרורי
הרב דרוריישיבת קרית שמונה

שלושה שבועות לאחר שהורחקו יונתן דרורי ומשפחתו מחוות גלעד. מספר דרורי לערוץ 7, על הניסיונות של השב"כ ללחוץ על סבו לבטל את הצו בתמורה לשיתוף פעולה.

דרורי טוען, כי צו ההרחקה הוצא נגדו כמו גם נגד אנשים נוספים, כאמצעי לחץ בלבד, "לפני כשלושה שבועות, בשלוש לפנות בוקר הם דפקו על הדלת, ואמרו לי שיש לי 72 שעות להתקפל. השב"כניק אמר לי שמי שחושב שהוא גיבור, בסוף נדפק. אמרו לי שתוך 72 שעות אסור לי להיות ביהודה ושומרון למשך חצי שנה, כדי לפטור את עצמם מאחריות כלכלית על הנזקים, הם איפשרו לי לשהות במעלה אדומים".

דרורי, שעובד כמלמד בתלמוד תורה של יצהר, מתקשה להבין עד היום על מה הוא הורחק, "אנחנו זוג עם שני ילדים, לפרנסתי עבדתי כמלמד בתלמוד תורה ולמדתי בכולל רבנות ביצהר. בניתי במו ידיי את הבית בחוות גלעד. עכשיו הרחיקו אותי גם מביתי, ממקום העבודה וממקום הלימודים. לא עשיתי שום דבר ולא ברור לי מדוע קיבלתי צו הרחקה, ואין לנו אפילו אופציה לערער על הצו".

משפחת דרורי שעברה זמנית לבית ההורים בחיספין שברמת הגולן שוקלת בימים אלה האם הם רוצים לחזור ליהודה ושומרון, "בשבת האחרונה לפני ההרחקה נסענו בפעם האחרונה לבקר את ההורים של אשתי בבית אל. היום אני שואל את עצמי האם אחרי שהמדינה מתעללת בך ומסמנת אותך, האם נכון לחזור לשומרון, ולקבל עוד פעם מחדש צווי הרחקה".

לדבריו, אנשי השב"כ פנו לסבו והציעו לו לבטל את הצו תמורת שיתוף פעולה של הנכד, "הסבא שלי תמיד רצה לגשר בין כל הצדדים של עם ישראל. לצורך כך הוא היה בקשר בזמנו עם המחלקה היהודית של השב"כ ונפגש לצורך כך גם עם הרב שפירא. הם התקשרו אליו מייד לאחר שקיבלתי את צו ההרחקה, הוא אמר להם שהוא תומך בי. השב"כ הציעו לו לבטל את הצו, אם הוא ידבר איתי. הסבירו לו שאני אדם מסוכן ושיש פה סכנה לחיי אדם. הוא עדכן אותי בכך ולאחר שהתייעצתי עם הרב שפירא, הגענו למסקנה שיש אפשרות שצו ההרחקה הוצא נגדי כדי שסבא שלי יוכל לעזור לי ובעצם ככה הוא ואני נהייה חייבים להם טובה. יכול להיות שהם רצו לגייס אותי בתמורה לביטול הצו. הסברתי את כל זה לסבא והוא אמר שהוא מקבל את הדברים. מאז לא שמענו מהם, כנראה הם כבר האזינו לטלפונים שלנו והבינו שאין על מה לדבר".

דרורי מעריך, כי יש כאן שיטת גיוס חדשה של השב"כ, "גם עם צבי סוכות מיצהר שהורחק, הם קבעו פגישה, ואמרו לו שייתכן שהצו הוצא בטעות והם מוכנים לבטל אותו אם הוא ידבר איתם. אולי זאת הדרך שלהם לגייס אנשים".

מהשב"כ נמסר בתגובה, כי "הצו בענינו של הנדון הוצא בהמלצת שרות הבטחון הכללי, לאור מידע שהצטבר אודותיו לפיו מהווה סכנה לבטחון האזור ומטעם זה בלבד. כל טענה לפיה הצו הוצא מטעמים אחרים משוללת יסוד".