יעקב נאמן
יעקב נאמןצילום: פלאש 90

ביקורת קשה בקרב משפחות שכולות על התנהלות שר המשפטים יעקב נאמן בעניין שחרור האסירים היהודים.

לטענת המשפחות השר נאמן הבטיח את שחרורם של האסירים היהודים ערב עסקת שליט אולם חודשים ארוכים מאז והשר לא נקף אצבע בנושא.

בשיחת מסדרון שנערכה בין השר להורים שכולים לפני מספר חודשים, ואשר הקלטתה הגיעה לידי ערוץ 7, נשמע השר נאמן אומר בין השאר, כי "אמרתי שתוגש בקשה נפרדת בשם כל אחד ולא בקשה חננו ושמננו ובננו וגננו, בקשה נפרדת עם נמוקים לגבי כל אחד וכך יהיה אפשר לדון בזה. אם זה כולל הכל אי אפשר יהיה לדון בזה".

נאמן אף הוסיף ואמר לבני שיחו, "אני מציע ללכת על נימוקים אינדווידואליים ולא על נימוקים פוליטיים, איזונים חברתיים וכיוצא. כל תיק בנפרד רק ככה זה ילך. אני נתנתי את העצה הזאת".

נאמן אף הבטיח לבני המשפחות כי לא יהיה כל עיכוב בטיפול בתיקים, "כל תיק שיבוא אליי, היא מיד תטפל בו, יש אצלי חוק בל תלין, שום תיק לא לן אצלי יותר מלילה אחד".

אטה ליבוביץ, אמו של חייל הנח"ל שמאי אלעזר לייבוביץ הי"ד, אמרה "אני באמת לא מבינה את נאמן. ישבנו איתו משפחות שכולות לא פעם , וקבלנו הבטחות מפורשות לשחרור האסירים היהודים ולוח זמנים מדוייק, אולם לצערי הוא סתם סובב אותנו על ריק. אני ממש לא מבינה. הרוצח של הבן החייל שלנו אלעזר שוחרר בכזאת קלות והאסירים היהודים נמקים בכלא. הנשים כמו אלמנות חיות והילדים כמו יתומים. אסור להמשיך את ההתנהלות ואחריות לפיתחו של נאמן".

מעמותת חננו נמסר כי, "למרות אכזבתנו הקשה מכך שהשר נאמן לא עמד בהבטחותיו, אין זה ראוי לצטט מתוך שיחות אישיות. את מה שיש לנו להגיד, ויש לנו הרבה מה לומר, נאמר באופן אישי למקבלי ההחלטות".

הורים שכולים ששכלו את בתם הצעירה אומרים, כי "נאמן מרמה את כולם. משום מה רק השמאלנים חושבים שהוא עושה מהם צחוק אולם ההתנהלות בפרשת האסירים היהודים מוכיחה שנאמן מוליך שולל את כל הסובבים אותו. אין יותר לגיטימי משחרור של אסירים יהודים לאחר שחרור מחבלים שלהם עונש כולל בסך 833 מאסרי עולם, אולם שר המשפטים של מדינת ישראל ממשיך לנהוג בצורה דו פרצופית ונוהג אחד בפה ואחד בלב".

מלשכת שר המשפטים נמסר בתגובה, כי "כל פניה לשר המשפטים נבחנת לגופה על ידי הגורמים המקצועיים במשרד".