למרות הכול: דווח רווחי לבנק הפועלים
למרות הכול: דווח רווחי לבנק הפועליםצילום: פלאש 90
אלמונים, ככל הנראה גורמים איראניים, ניסו לשתול וירוס בשרת הדואר של בנק הפועלים
, אך לדברי גורמים בכירים בבנק המתקפה סוכלה על ידי מערכת אבטחת המידע של הבנק וההאקרים לא הצליחו במשימתם.

העיתון "ישראל היום" מדווח הבוקר כי בנק ישראל כינס אתמול בלילה ישיבה מיידית, ככל הנראה בהשתתפות נציגי אבטחת המידע מכל הבנקים, כדי לעדכן ולבחון את הדרכים להתגונן מפני התקפה כזו.

ניסיון הפריצה התגלה אתמול אחר הצהריים. אנשי האבטחה זיהו את ההתקפה על מחשבים אישיים של בכירים בבנק מכיוון שרתים בחוות אינטרנט בתוך איראן, אם כי יש אפשרות שבאיראן חוות השרתים פרוצות, וההאקרים יכולים להגיע ממקום אחר, ו"לעבור" דרך איראן, בניסיון להסתיר את מקור ההתקפה האמיתי. הווירוס שניסו ההאקרים לשתול ניסה להגיע לכתובות, פרטים אישיים וכתובות מייל. לאחר שהדבר התגלה עודכן בנק ישראל במתרחש. "היתה שם התרוצצות גדולה מאוד", אמר ל"ישראל היום" גורם המעורה בפרשה.

גורמים בבנק ביקשו להדגיש כי ההתקפה כוונה למערכת מחשבים אישיים המשמשת לצורכי גלישה באינטרנט ושימוש בדואר אלקטרוני, וכי המערכת הפנימית המכילה את המידע הרגיש של חשבונות הלקוחות או אתר האינטרנט של הבנק לא הותקפו. "היה ניסיון לחדור למחשבים האישיים של הבנק", נמסר מהבנק. "כתוצאה מכך הוגברה רמת אבטחת המידע. יודגש שהפורצים ניסו אך לא הצליחו לחדור במתקפה". בנק ישראל לא הגיב לידיעה.

תקיפת שרתי הדואר של הבנקים היא חלק ממתקפה גדולה שמתכננים האקרים מוסלמים נגד מחשבים בישראל. בין היתר, מתכוונים ההאקרים לתקוף מערכות לשליטה על מערכות השקיה חקלאיות, שההגנה עליהן נחותה, אם בכלל קיימת.

לדברי שי בליצבלאו, מנכ"ל מגלן, העוסקת באבטחת מידע, הצפי הוא שהמתקפה תימשך: "אם אתר של אל על או של בנק מותקף והוא לא עובד, זה לא נורא, אבל אם שרת דואר מופגז במיליוני פניות, או שנלקח מידע מהקבצים המצורפים להודעות הדואר, זה מאוד מהותי".