הנהלת בית מדרש גבעת אסף פרסמה הודעה בעקבות האירועים השבוע במהלכם נעצרו ארבעה מתלמידי בית המדרש בטענות לפיהן כביכול מדובר בנערים שזרקו אבנים על שוטרי מג"ב ותפסו מחסה בבית המדרש.

"מעשה זה שכלל התפרצות ברוטאלית לבית המדרש ללא צו חיפוש, הכאה נמרצת של ראש בית המדרש והתלמידים השוקדים על תלמודם, הינו חילול הקודש ושערוריה נוראית בכל הקשר שהוא", כתבו.

הנהלת בית המדרש דורשת מהשר לביטחון פנים ומהגורמים הבכירים האחראיים לחקור את הארוע, ולהעמיד את האחראים לדין.

בגבעת אסף מתארים בפירוט את השתלשלות האירועים, "סמוך לשעה 11 בבוקר הגיעו לבית המדרש שלושה שוטרי מג"ב וצפו בלומדים דרך החלונות. לאחר מספר דקות הגיעו כ 12 שוטרי מג"ב נוספים והתקדמו במהירות במטרה לפרוץ לתוך בית

המדרש, ראש בית המדרש ניגש אל מי שנראה כמפקד הכוח הציג את עצמו כראש בית המדרש וביקש להראות לו צו חיפוש, בתגובה קצין מג"ב הנ"להכה קשות את ראש בית המדרש וצעק עליו בגסות".

"מיד לאחר מכן פרצו עשרות שוטרי מג"ב לבית המדרש והחלו להשתולל ולהכות ללא כל הבחנה חלק מהאברכים היושבים במקומם על תלמודם. ראש בית המדרש חזר ופנה שוב לקצין שמעון פדידה בדרישה להראות לו צו חיפוש בתגובה, הקצין פדידה הכה את ראש בית המדרש בשנית ודחף אותו בפראות אל מחוץ לבית המדרש".

"תוך כדי ההשתוללות החליטו השוטרים לעצור ארבעה מתלמידי בית המדרש, כנראה אותם תלמידים המגדלים פאות ארוכות וחובשים כיפה גדולה. אחד העצורים נכה ההולך בעזרת קביים. העצורים נגררו בפראות ובאלימות. ראש בית המדרש ושאר האברכים שניסו לגונן עליהם ולהסביר כיהעצורים חפים מכל מפשע, הוכו אף הם. תושבת היישוב בשלב מתקדם להריונה שניסתה לרשום את פרטי השוטרים על פי התגיות שעל כתפיהם. נדחפה באלימות ובגסות ע"י שוטר מג"ב. מיותר לציין כי התפרעות חסרת רסן זו פגעה בצורה קשה בלימוד בבהמ"ד, שיעור שהיה אמור להתקיים חצי שעה לאחר מכן בוטל, והלומדים נתקשו לחזור לתלמודם. ראש בית המדרש והאשה ההרה שהוכו הופנו לאחר מכן לבדיקה רפואית".

"במהלך חקירת העצורים, הם היו עדים למערכת שקרים ותיאומי גרסאות בין שוטרי מג"ב. הקצין הראשי של הכוח ניגש לעצורים רשם לעצמו על פתק את פרטי הלבוש, ובעדותו תאר את לבוש "זורקי האבנים" על פי הפתק שרשם לעצמו. בנוסף, בתחילה העיד הקצין כי לא נכנס לבהמ"ד. לאחר מכן שאל את החוקר האם היה מותר לו להכנס, וכשזה השיב בחיוב ביקש שישנה את עדותו וירשום נכנס לבית המדרש".

"העצורים שמעו את שוטרי מג"ב מתאמים ביניהם גירסאות לפני שניגשו 'להעיד' נגד העצורים, למרות שגם לאחר התיאומים נמצאו סתירות רבות בעדויות השוטרים. לאחר שש שעות שוחררו העצורים ללא כל תביעה או הגבלה, וזאת לאחר ששניים מהם נלקחו

'לשיחה' בה איימו עליהם איומים שונים באם יעסקו כביכול במעשים מסוג זה".

מדובר מג"ב נמסר בתגובה לאירועים כי "כוחות שהוזנקו בעקבות דיווח על הפרת צו אלוף וכניסה לשטח צבאי סגור במעוז ציון זיהו שאכן בוצעה בנייה בלתי חוקית של שני מבנים במקום אך לא זוהו חשודים. ביציאת הכוחות מהמתחם בוצע לעברם יידוי אבנים מסיבי ממרחק קצר על ידי מספר נערים, הלוחמים החלו לבצע מרדף לתפיסת המיידים כשאלו נמלטים לבית מדרש בגבעת אסף הצוותים נכנסו למתחם ועיכבו ע״פ זיהוי של הלוחמים 3 מעורבים ועצרו חשוד נוסף. כל החשודים הועברו להמשך טיפול חקירות תחנת בנימין".