השופט נועם סולברג
השופט נועם סולברגצילום: פלאש 90

שר המשפטים, יעקב נאמן, התייחס בראיון להתקפות מצד העיתון "הארץ" נגד מינוי השופט נעם סולברג לעליון.

"תראו איפה סולברג ואיפה עיתון 'הארץ'. תקפו אותו רק בגלל כיפת הברזל שעל ראשו. הוא לא נבחר על כיסא דתי. הוא איש מקצוע. הוא התמנה בשל בקיאותו ומעמדו כשופט וכמשפטן. לא בגלל שיש לו או אין לו כיפה. זה לא מה שקובע אצלי", אמר נאמן בסוף השבוע לעיתון "מעריב".

על עמדתו ביחס להצעה לתקן את חוק לשון הרע ולהעלות את סכום הפיצוי למי שנפגע מפרסום השיב נאמן "לא טיפלתי בזה. אני קורא כל ערב את ה'חפץ חיים' ושמירת הלשון, ואני מאוד נגד לשון הרע. אני בהחלט מבין את התקוממות הציבור על פגיעה באנשים. תראה מה שעשו לשופט עליון, שעכשיו התיק שלו נסגר (יורם דנציגר). צריך להיזהר מאוד, כי התיק נגדו נסגר בקול ענות חלושה, אבל שמו כבר הוכפש. כנראה שחברי הכנסת סבורים שצריך להעלות את הפיצויים. אני בנושא הזה לא התערבתי, לא לכאן ולא לכאן. יש לי דעה משלי על התקשורת. אתם קונים כל סיפור שכל אחד מקשקש וכותבים אותו".



על "הדרת נשים" ו"שירת נשים" אמר "עצם העובדה שעשו מזה נושא ציבורי היא הבעיה. ברגע שהייתה שירת נשים, מי שלא רוצה לשמוע, כי הוא רוצה לשמור על ההלכה ככתבה וכלשונה, ישים באוזניים אטמים וגמרנו. למה צריך לעשות מהומה על זה? אם הצוערים לא רוצים לשמוע שירת נשים - מותר להם. כמו שמי שרוצה לשמוע רק שירת נשים, מותר גם לו. צריך להגיש יד ולקרב אחד אל השני", אמר שר המשפטים.



"בארצות הברית יהודים נסעו ברכבת התחתית הצפופה עם נשים ולא קרה שום דבר. שכל אחד יתפלל באיזה סידור שהוא רוצה, זה לא מפריע לי. אבל אפשר לשבת יחד ליד שולחן אחד, אפשר ללמוד באותה ישיבה, לשרת באותו צבא. כל אחד ישמור על מנהגיו, אחד ילך עם ציצית בחוץ, אחד עם ציצית בפנים ואחד שילך בלי ציצית בכלל. לא צריך לכפות אלא להגיע להסכמות. המתכון הוא פשוט: אנחנו חייבים לדעת שאיננו צריכים להכתיב לשני כיצד לחיות, והמשימה שלנו היא אחת: להביא לקירוב ולא לפיצול בינינו".

השר נאמן קרא בראיון לציבור הדתי להתאחד כולו "אם כל ציבור שומרי המצוות היה מתאחד, היינו מגיעים ל-30 ח"כים, ואז לא הייתה בעיה של שירת נשים וזמירות. תראו כמה יהודים שומרי מצוות נמצאים היום במפלגות אחרות. זה בגלל המחלוקות. למה לא להתאחד תחת דגל אחד ולדאוג שמדינת ישראל תשמור על צביונה כמדינה יהודית ודמוקרטית? אם המחלוקת הזו תימשך, המפלגות שמייצגות כאילו ציונות דתית ייעלמו. הדור הצעיר לא חושב אפילו להצביע עבורן, כי הן לא מייצגות אותו".