נתניהו מברך את הגרעיניםחזקי עזרא

כנס הוקרה למפעל הגרעינים החברתיים והקהילתיים, התקיים היום (שני) במשכן הכנסת ביוזמת סגנית השר לקידום צעירים, סטודנטים ונשים, ח"כ גילה גמליאל, אשר הדגישה את חשיבות התמיכה והשקעה בקהילות הצעירות שיהפכו עם השנים לנכס ולמשאב לאומי שתורם לצמיחתה של המדינה.

הכנס בא במטרה להוקיר, לתמוך ולהעצים את מפעל הגרעינים הקהילתיים והתורניים ולהחדיר בציבוריות הישראלית את חשיבותו כמפעל לאומי חברתי.

יו"ר קרן 'קהילות', הרב ד"ר דני טרופר ויו"ר קרן 'שחף', אבי נאור, ליוו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו והציגו בפניו תערוכה מיוחדת המציגה את פעילותיו של מפעל הגרעינים הקהילתיים והתורניים בארץ.

נתניהו פתח את הכנס והתייחס לרצון הממשלה לצמצם את הפערים ולביטול הפריפריה, "אין לנו שום סיבה שבמדינה קטנה שלנו תהיה פריפריה וזה במידה רבה מה שאתם עושים. אתם עוזרים לבטל את הפריפריה הפיזית והחברתית במדינת ישראל. זה דבר בלתי רגיל ודבר חשוב".

"הנכונות שלכם להתגייס באותה ציונות אמיתית, להיכנס להתיישב, לעבוד, ללמוד ולהדביק אחרים בהתלהבות שלכם זה מחיקת הפערים האמיתית. כל אחד מאיתנו יעשה את מה שדרוש לו אבל אני מצדיע לכם. אני באמת מתלהב מזה בצורה בלתי רגילה ... אז, אתם הדבקתם אותי בהתלהבות שלכם, גילה הדביקה אותי בהתלהבות שלה ואנחנו יחד נשיג את המשאבים כדי שתוכלו להמשיך בעבודה הגדולה שלכם".

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, הזכיר את פעילות משרדו בענף הדיור בישראל ובנושא תמריצים לזוגות צעירים בפריפריה, "האידיאולוגיה היא חשובה, השליחות היא עוד יותר חשובה, תפקידינו כממשלה זה לתת את הכלים כדי שהשליחות תהיה יותר קלה, כדי שיהיו תמריצים לעשות את זה. ולכן אני חושב שזו ההזדמנות שלנו לברך ולחזק את כל המושג הזה של הגרעינים התורניים לברך ולחזק את כולם".

שר האוצר, יובל שטייניץ, פתח את דבריו בסיפור אישי על שנת שירות שערך לפני שירותו הצבאי במצפה רמון, "אני מאד מעריך את הדבר הזה כי אני יודע מניסיוני שלשבת במקום שנה ולתרום זה לא מספיק וכדי לתרום באמת צריך להיות חלק מהמקום וחלק מהיישוב וחלק מתוך הקהילה הגדולה ולכן הרעיון הפנטסטי הזה של גרעינים התיישבותיים, ציוניים בתוך שכונות בדרום ובצפון במרכז ביישובים מעורבים בישובים דרוזים, הוא הרעיון הציוני הנכון. זה הדבר הנכון ולכן אני חושב שהמפעל הזה הוא מפעל מבורך ותפקידינו בממשלה הוא בסך הכל לתת לכם רוח גבית".

עוד הוסיף שטייניץ, "כפי שאתם יודעים תמיד יש קרבות על תקציב אבל אני יכול להגיד לכם דבר אחד כמו שחשבתי אז ...אני חושב היום כי צריך לתת תקציבים גדולים לביטחון אבל צריך להשאיר גם תקציבים לחינוך ורווחה ופריפריה וגם לקהילות התיישבות".

הרב ד"ר דני טרופר הדגיש כי מדובר במעמד מיוחד ומרגש, "לאחר עשרות שנים של שליחות חברתית בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל, מרגש לראות כי שרי הממשלה ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו מצדיע לחברי הגרעינים התורניים והקהילתיים ברחבי הארץ. אין ספק כי מדובר בחיזוק משמעותי שישפיע רבות על תרומתן של המשפחות הנמצאות ותורמות בשטח בכל רחבי הארץ".

יו"ר הבית היהודי, שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, אשר העביר סך של 2 מיליון ש"ח מתקציב משרד המדע ומתקציב מנהלת השירות האזרחי-לאומי לגרעינים הקהילתיים, אמר בכנס: "אתם יוצרים תמונה מרהיבה ומרגשת, המורכבת מנציגות ונציגים של מגוון גרעינים מכל גווני החברה הישראלית. המכנה המשותף לכולכם הוא הלבנה שבונה את הבניין. את חומרי הגלם מספקת הממשלה, אבל הלבנה המשותפת לכל נציגי הגרעינים היא הלב. כולכם  משקיעים את הלב בבניין החברה והארץ. אתם החלוצים של דורנו, הבונים את עתיד עמנו ומולדתנו. אשרי הדור שאלו בניו ובנותיו".

באירוע הצדיעו ללמעלה מ- 130 קהילות צעירות הפועלות כיום בכל רחבי הארץ, מתוכן כ- 80 גרעינים תורניים.