בניית ארון הקודש
בניית ארון הקודשישיבת איתמר

ביום רביעי בשבוע הבא, יום השנה לרצח המחריד של בני משפחת פוגל, ייחנך בית המדרש, משכן אהוד, על שמו של הרב אהוד פוגל הי"ד ביישוב איתמר.

בבית המדרש מקים אמן האבן, אסף קדרון, ארון קודש יוצא דופן, מאבני המקום, והוא מחברן בטיט מאדמת גינתה של משפחת פוגל. קדרון, תושב איתמר, היה האחרון שראה את אהוד פוגל בחיים, לפני שנרצח באכזריות בביתו עם רעייתו רות ועם שלושת ילדיהם   יואב, אלעד והדס התינוקת הי"ד.

קדרון הוא שהגה את בניית ארון הקודש מאבני היישוב. הארון יתנשא לגובה של חמישה מטרים, והוא אמור להיות הפריט הבולט ביותר בבית המדרש.

אמן האבן, אסף קדרון, התפרסם כמי שבנה את מצבתו של הרב מרדכי אליהו, מצבה שהוקמה מאבני ארץ ישראל. בראיון לערוץ 7 הוא מספר על תחושת השליחות, "אני רואה בתכנון ובבניית ארון הקודש הזה תחושת שליחות, כי כל העולם שהזדעזע מהרצח יסתכל ביום השנה לראות כיצד קהילת איתמר מתאוששת, ואני מרגיש שנצא מחוזקים. ארון הקודש בנוי מאבני המקום, שספגו את ההיסטוריה של העם היהודי בארץ ישראל. האבנים האלה מדברות בעד עצמן והן משדרות חיבור לקרקע, לשורשיות העמוקה, לתנ"ך ולהמשכיות".

קדרון מספר שהאדמה הובאה מחצר ביתם של משפחת פוגל, "אלה אבני השומרון שהיו חשופות אלפי שנים וספגו לתוכן את המאורעות המכוננים בתולדות האומה. ארון הקודש בנו כולו מאבני איתמר והחומר בין האבנים מעפר חצר ביתם של אודי ומשפחתו שהיו דוגמא לאהבת התורה והארץ".