חרדים חוק טל חיילים צה"ל
חרדים חוק טל חיילים צה"לצילום: פלאש 90

הרב יצחק ברנד, מאגודת חלמי"ש - חרדים למען יהודה ושומרון, אומר לערוץ 7 שהחרדים לעולם לא יוכלו להתגייס לצבא, שרוצה בעצם לשנות את אורח חייהם ולקלקל אותם.

"אם הצבא היה ללא בנות, ובלי כפייה חילונית, אילו הצבא היה מאפשר לדתיים להתקדם בדרגות ולא לעצור אותם כמו שעשו לאפי איתם, אז היינו מוכנים לשקול להתגייס", אמר הרב ברנד.

לטענתו, הצבא אינו מתנהג על פי התורה ולכן אסור להתגייס אליו, "מה שקורה שם היום, מסוכן מאוד ליהדות. הבנות בצבא זה נגד התורה, זה קלקול וסכנה גדולה. הם רוצים לקלקל את הדת ולהוריד את החיילים החרדים מאורח החיים שלהם".

הרב ברנד קובע שמטרת הצבא כיום היא להרוס את היהדות וההתיישבות, "אנחנו צריכים צבא כשר, צבא בלי בנות, בלי שירת נשים, בלי מלחמה ביהדות, בלי הרס מאחזים ויישובים. אם הם רוצים שוויון בחובות שיתנו לנו גם שיווין זכויות".

בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, הכריע אתמול ברוב של שישה שופטי בג"ץ, בראשות הנשיאה דורית ביניש, בפסק דין תקדימי כי הכנסת איננה רשאית להאריך את חוק טל במתכונתו הנוכחית.

בפסק דינה קבעה ביניש, כי במהלך הזמן התברר שהחוק לא הגשים את התכליות שביסודו, ובפועל, עיגן, רובו ככולו, את הסדר דחיית השירות שהיה קיים טרם חקיקתו.

אל דעתה של ביניש הצטרפו כאמור חמישה שופטים, השופטת מרים נאור, השופט אליקים רובינשטיין, השופטת אסתר חיות, השופט חנן מלצר והשופט ניל הנדל.