הרב שלום יוסף אלישיב
הרב שלום יוסף אלישיבצילום: פלאש 90

פוסק הדור הליטאי, הרב יוסף שלום. אלישיב מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק בירושלים כשלושה שבועות. הרב אלישיב עדיין מחובר למכשירי ההנשמה ולמרות שהרב נמצא בהכרה מלאה הוא אינו מגיב לסביבה מלבד תנועות ראש קלות.

דובר בית הרב אלישיב, שלמה קוק מספר בשיחה עם ערוץ 7 על מצבו של הרב, "המצב הרבה יותר מעודד וב"ה המצב אכן השתפר אך עדיין יש תהליך ארוך מאוד" אומר קוק, "נכון לעכשיו זה לא באופק שהרב ישתחרר מבית החולים בשבועות הקרובים, זה נראה ממש דימיוני".

קוק מספר על התהליך הרפואי, "הצוות הרפואי ינסו בהמשך לנתק את מכשירי ההנשמה ואז הרב יוכל לדבר. רוצים להביא רופאים מאמריקה שיראו את המצב כי הבעיה המרכזית היא אי ספיקת לב, והיא משפיעה על ייתר המערכות". קוק מדגיש שהדרך לחזרתו לשגרה של הרב עוד ארוכה, "המצב עדיין קשה, צריך עוד הרבה הרבה ישועה בשביל שהרב יחזור לשגרת יומו, זה לא פשוט בכלל".

קוק מציין כי הרופאים לא יודעים את חומרת הפגיעה, "זה תהליך, ונדרשים פה שני דברים. תהליך של שיקום כדי לראות כמה הרב חוזר לעצמו וזה נבחן בימים אלו. עד סוף השבוע ידעו אם הרב חזר לעצמו או אם חלילה הרב נפגע. כרגע ב"ה זה נראה בסדר כי הרב מגיב.  הדבר השני זה לראות מה עושים הלאה, כדי לפתור את הבעיה כבדת המשקל שזה הלב".

לסיום ביקש להדגיש את כוחן של התפילות, "משפחתו של הרב מאוד מודה לכולם על התפילות ורואים שזה עוזר. היום היה תפילת יום כיפור קטן, על פי החלטת הרבנים. הייתי בשטיבלך של זכרון משה וראיתי שם חרדים ודתיים לאומיים, חסידים וליטאים ממש כולם מתפללים וזה מאוד חשוב. המצב ב"ה הרבה יותר יציב אבל המצב עדיין מאוד לא פשוט והרב זקוק להרבה רחמי שמיים. המשיכו להרבות בתפילה לרפואת הרב יוסף שלום בן חיה מושא".