אחיות בבית חולים
אחיות בבית חוליםפלאש 90

פגישה במאמץ למנוע את שביתת האחיות ביום ראשון, תתקיים מחר במשרד האוצר בירושלים, בהשתתפות סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, הממונה על השכר אילן לוין, סגן הממונה על התקציבים, משה בר סימן טוב, ויו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן.

הסתדרות האחיות, בראשות אילנה כהן, הודיעה היום כי תקיים שביתת אזהרה בת 24 שעות, ביום ראשון הקרוב, בכל מערכת הרופאה הציבורית. העבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד. בשביתה ייטלו חלק האחים והאחיות במרפאות הקהילה בקופות החולים, בתחנות טיפת חלב, בלשכות הבריאות, בבתי הספר, בבתי החולים ועוד.

בהסתדרות האחיות החליטו על השביתה כצעד אזהרה לאחר שהפגישה שהתקיימה היום בבית ההסתדרות בת"א, בלשכתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הסתיימה ללא תוצאות. בפגישה נטלו אף חלק יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, והצוותים המקצועיים של הצדדים.

אילנה כהן אמרה היום כי "האחיות כבר קורסות תחת הנטל. יש מחסור חמור באחיות מצד אחד ומאידך מספר החולים רק עולה בצורה דרסטית משך כל ימות השנה".

כהן הוסיפה כי "המצב הקטסטרופלי של העדר חמור באחיות מביא לקריסת מערך האחיות. מדובר במצב בלתי אפשרי שאף פוגע באיכות השירות לכלל תושבי מדינת ישראל. אני מרגישה חובה לצלצל בפעמון האזהרה. אם לא יהיה פתרון ראוי המצב הזה רק ילך ויחמיר".

באוצר אמרו בתגובה כי הם אינם רואים סיבה לפתיחה בשביתה ביום ראשון הקרוב. "האחיות נמצאות במסגרת הסכם שכר ותקינה שנתחם באמצעות ההסתדרות הכללית עד לסוף שנת 2012 והן מחויבות ל"שקט תעשייתי" עד לתום תקופה זו" נאמר בהודעת האוצר, "בחודשים האחרונים מתקיים תהליך משותף למשרד האוצר ומשרד הבריאות במטרה להגדיל את מספר האחיות ולהקל את עומס העבודה על האחיות.

"עם זאת, שביתה בתקופה זאת ובעיקר בימים אלה של חורף אינה לגיטימית ומהווה פגיעה מיותרת בציבור החולים" אומרים במשרד האוצר.