הדרישה מצד הצרכנים להפחית את השימוש בחומרי הדברה כימיים בחקלאות מביאה לפיתוח אמצעי לוחמה ביולוגיים מתקדמים לחיסול המזיקים בדרך טבעית.

חברת "ביו בי" מקיבוץ שדה אליהו, מפתחת אמצעי לוחמה ביולוגית בחקלאות, תציג בתערוכת החקלאות הבינלאומית אגריטך 2012 פיתוח חדש המאפשר הטסת צרעות טפיליות המחסלות מזיקים ושינוע שלהם לשטחי חקלאות בכל העולם בצורה מהירה ובטוחה.

הצרעות נשלחות לחו"ל כשהן עדיין בשלב הגולם ושוכנות בתוך מומיה של כנימה שאותה חיסלו לאחר שזללו את רקמותיה הפנימיות. הגופה של הכנימה משמשת כמגן ומחסה לזחלים הצעירים, מה שמקל עליהם את תלאות הדרך ומאפשר להם להגיע רעננים וחזקים לביתם החדש.

המומיות הישראליות כבר יוצאו בהצלחה לספרד ולדרום אפריקה וזכו להצלחה מבחינת תזמון הבקיעה וחיסול המזיקים. החקלאי בחו"ל מקבל לידיו קופסאות סגורות שבתוכן גופות הכנימות וזחלי הצרעות. כל שהוא צריך לעשות הוא לפתוח ולהניח אותן בקרבת המקום בו נמצאים המזיקים. מכל קופסה משתחררות כ-500 צרעות טפיליות שמתחילות במלאכת חיסול הכנימות ואף מעמידות דורות של צאצאים שממשיכים לשמור על הגידולים מפני המזיקים.

בתערוכת אגריטך יוצגו שני סוגים של מומיות: צרעת האפידיוס שהיא טפיל שתוקף מינים רבים של כנימות. נקבת הצרעה לוכדת את הכנימה ומטילה לתוך בטנה ביצה אחת. הזחל שבוקע מתוכה ניזון מרקמות גופה של הכנימה בעודה בחיים עד למותה ואז הוא זוחל החוצה. צרעת האנגירוס תוקפת בדרך דומה את קמחית ההדר, קמחית הגפן וקמחית הברוש.

במסגרת תערוכת אגריטך 2012 שתערך בחודש מאי במרכז הירידים יציגו 200 חברות וארגונים מהארץ ומחו"ל אמצעי טכנולוגיה חקלאית מתקדמים. אחד ממוקדי הענין יהיה ביתן החדשנות שיעניק במה ל-35 סטרטאפים מבטיחים בתחום החקלאות שנמצאים בשלב של גיוס משקיעים.