נוטעים עץ במגרון
נוטעים עץ במגרוןרויטרס

המדינה נסוגה מההסכמות אליהן הגיע השר בני בגין עם נציגיהם של תושבי הישוב מגרון, כך נודע הערב (ראשון) לערוץ 7.

המדינה מסרבת כעת לאפשר את הישארותה של נוכחות אזרחית באתר של הישוב הקיים עד לבירור תביעות הבעלות על הקרקע ואף עומדת על כך שעם המעבר לאתר הקבע יהרסו כל המבנים במקום ורק במידה שיתברר שאין לקרקע בעלים פרטיים יבנו המבנים מחדש.

על עמדת המדינה החדשה הודיע לתושבים השר בני בגין, אשר שיגר להם אמש מכתב בנושא, בו דרש מהם להגיב לתנאיה של המדינה עד מחר (שני) בשעות הבוקר.

במקביל מנסים בשעות אלה תושבי מגרון להפעיל לחץ על ראש הממשלה ועל השר בגין דרך חברי סיעת הליכוד, בניסיון לגרום להם לשוב למתווה שסוכם לפני כשבועיים.

עמדתה החדשה של המדינה, עליה הודיע השר בגין לתושבים, מנוגדת להסכמות שהסתמנו בנושא מגרון ועליהן דיווחנו לפני כשבועיים.

פרטי מתווה הפשרה שסוכמו בין תושבי מגרון לשר בגין, התבססו על דברי ראש הממשלה נתניהו שמבנים חלופיים יוקמו באתר קבע על אדמות מדינה סמוך ליישוב מגרון. שטח היישוב מגרון יימסר למנהל האזרחי ויישקל באופן חיובי המשך שימוש במבנים המצויים על אדמות הנפקדים ביישוב.

בנוסף, מעמדם של מבנים המצויים על קרקעות עליהם יש לתושבי מגרון טענות בעלות יוכרע רק לאחר הכרעת בית המשפט המוסמך לדון בעניין זה.

במתווה הפשרה אף הוסכם על כך שהאתר החלופי יהיה במתחם "היקב" הנמצא כשני ק"מ מהיישוב וכי המעבר של המשפחות יהיה לאחר סיום העבודות במקום. כל זאת בהתבסס על כך שהממשלה תפנה לבית המשפט העליון בבקשה לקבל את הסכם הפשרה.