"שגרירות" וירטואלית. אילוסטרציה
"שגרירות" וירטואלית. אילוסטרציהפלאש 90

תוכנית לימודים חדשה וייחודית באוניברסיטת חיפה תכשיר סטודנטים להיות "שגרירים" בלתי רשמיים של ישראל ברשת.

הסטודנטים ילמדו כיצד להיאבק בתהליך הדה-לגיטימציה של ישראל ברשת בכלל וברשתות החברתיות בפרט. "ישראלים רבים לא יודעים כיצד להשיב להאשמות כלפי ישראל או מהן דרכי התגובה היעילות כאשר הם נתקלים בידיעות, אירועים או אמירות כנגד ערכי הציונות ומטרותיה.

בתוכנית נציג בפני המשתתפים את אסטרטגיות התגובה המתבקשות בהתאם לסיטואציה, וכן נכשיר אותם לייצג את ישראל בכלי התקשורת השונים", אמר ד"ר אלי אברהם, המנחה האקדמי של התכנית.

התוכנית "שגרירים ברשת" תיפתח כבר בסמסטר הקרוב (סמסטר ב') כלימודי תעודה תוך דגש על כתיבת ערכים ותיקון ערכים מוטים על ישראל בויקיפדיה, כיצד לפתוח בצורה נכונה קבוצת פייסבוק שתאיר את הזווית הישראלית וכיצד לצרף לקבוצה זו אנשים משפיעים ברמה הבינלאומית, כתיבת מאמרי דעה בבלוגים, כיצד להתמודד בצ'אטים ופורומים מול פעילים אנטי-ישראלים ועוד.

כדי להתמודד עם הזירה הרחבה ילמדו הסטודנטים כיצד מוצג הסכסוך במדיה העולמית וכיצד מתקיימים בפועל תהליכי הדה-לגיטימציה של ישראל, איך רואה "האיש מהרחוב" הערבי את הסכסוך וכיצד הוא תופס את ישראל, מהם הנושאים העיקריים שבהם מותקפת ישראל, כיצד פועל כיום משרד החוץ ברשת ועוד.

בין מרצי התוכנית ניתן למצוא מומחים בעלי שם כמו ד"ר רדא מנסור (לשעבר קונסול ישראל באטלנטה), מירי אייזן (לשעבר יועצת ראש הממשלה בתחום התקשורת הזרה), ניל לזרוס (יועץ חיצוני למשרד החוץ ומשרד ראש הממשלה בתחום ההסברה) ועוד.

"המערכה האמיתית היום היא על דעת הקהל. העניין בלט באירועי 'המשט התורכי'. מתברר שמולנו ניצבת בחו"ל סוללה שלמה של אירגונים אנטי-ישראלים שעוסקים בהפצת מידע כוזב. ישראל מוצגת כרומסת ראשית של זכויות אדם בעולם, חיילי צה"ל מתוארים כרוצחים בדם קר. המשרדים הממשלתיים מנסים להתמודד עם המצב בכלים שיש להם. דובר משרד ממשלתי יכול להוציא הודעה רשמית. אנחנו, כסטודנטים, יוצרים קשרים אישיים ומדברים ממקור ראשון. כצעירים, שחיים בתוך המציאות בארץ, יש לנו אפשרות ממשית להשפיע", אמר הרכז ויוזם התוכנית דויד גורביץ', סטודנט לתואר שלישי באוניברסיטה, שמאמין כי הלימודים, ובעיקר הפעילות של הסטודנטים שתבוא עם סיומם, יכולים להוות את הצעד הראשון לכניסתם לעולם הדיפלומטיה הממוסד יותר.

ההשתתפות בתוכנית היא ללא תשלום ופתוחה לסטודנטים מכלל התארים.  תומכי המיזם הם דיקנט הסטודנטים, אגודת הסטודטים ומרכז קומפר לחקר האנטישמיות.