השר בני בגין היום
השר בני בגין היוםערוץ 7

השר בני בגין פתח בצהריים (שני) את מסיבת העיתונאים בה התייחס להסכם עם תושבי מגרון.

"בעזרת השם יהיו עוד הרבה אלוני מורה", פתח בגין את דבריו. "אם יתפתחו הדברים עד סוף שנת 2012 יהיו 360 אלף יהודים בשומרון וביהודה, כשליש מהם בדרך האבות לאורך גב ההר. המפעל הזה יקר לכולנו - ככל שהשתרשו הישובים באדמתם כך ייטב למדינת ישראל".

בהתייחסו להסכם מגרון הבהיר תחילה השר בגין כי הוא דוחה את הדיווחים בתקשורת לפיהם חזר בו מההסכם. "לעיתים יש תקלות מסוימות", אמר בגין "יש כאלה (ביו"ש, ע"ב) התובעים כי יקוב הדין את ההר כאן ועכשיו - אין חלקי עימהם.  יש הסוברים שיכוף ההר את הדין גם אין חלקי עימהם. אנחנו בממשלת ישראל מחפשיים את דרך הפשרה בדרכי שלום כפי שעשינו בעבר היחס לרמת גלעד".

השר בגין אמר כי הממשלה מבקשת ארכה מבית המשפט לבנות את בתי הקבע ל"גבעת היקב" - שני ק"מ ממגרון. "אנחנו רוצים להגיע למצב שתושבי מגרון ישארו במקום עד שבתי הקבע יבנו. לצורך כך ניסחנו את הודעת המדינה לבית המשפט העליון אך לא נוכל לעשות את זה בלי הסכמה של 48 המשפחות היושבות במגרון".

השר בגין ציין כי האתר הנוכחי ימסר למנהל האזרחי והמבנה יפונה על פי הדין ולא יבנו באזור מבנים אחרים. המנהל האזרחי יבדוק לעשות בו שימוש חוקי על פי רצונו.

"התושבים ישארו על הרכס", הדגיש השר בגין, "לא ניתן למלא את כל המשאלות ואת כל הבקשות אך זו פשרה טובה". כמה זמן תימשך הבנייה החדשה? לדעת המנהל האזרחי עד כשנתיים, "נבקש מבית המשפט לאפשר לתושבים להישאר במקום עד 30 בנובמבר 2015 ונקווה שהבנייה באזור החדש תושלם עד לתאריך הזה".

השר בגין ציין כי יש הסכמה עם בא כוחם של התושבים, עו"ד יעקב ווינרוט, וכעת נדרשת הסכמת התושבים, "אם יענו בחיוב להסכם כבר בשעות או בימים הקרובים נוכל להשלים את ההסכם".

איתי חמו, דובר היישוב מגרון, אמר לערוץ 7 לאחר מסיבת העיתונאים של השר בגין כי  "ממשלת ישראל ותושבי מגרון רואים עין בעין את הסוגייה ומעוניינים להגיע להסכמה. עיקר חילוקי הדעות מאחורינו, אף השר בגין בדבריו אמר שעוד יקומו עוד הרבה אלוני מורה".