יו"ר ועד עובדי פרי גליל, מוטי חזיזה
יו"ר ועד עובדי פרי גליל, מוטי חזיזהצילום: פלאש 90

מפעל פרי הגליל ייפתח מחדש מחר (שלישי) בבוקר. ההחלטה הגיעה לאחר הבטחה של יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, לבעלי המפעל, אושיק אפרים, להסדיר בחקיקה דחופה את קבלת המענק שהובטח לו, בסך 18 מיליון שקלים.

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, הודיע שיגיש ביום א' לוועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שתאפשר לסייע כספית לפרי הגליל. גפני אמר כי הוא מקווה שהוועדה תאשר את החוק לפחות בקריאה טרומית במטרה שהתקציב המובטח יועבר בהקדם למפעל.

ועדת הכלכלה קיימה הערב ישיבה בהשתתפות הבעלים של פרי גליל, נציגי האוצר והתמ"ת יחד עם ח"כ עמיר פרץ ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בניסיון למצוא פתרון שיאפשר את פתיחת המפעל כבר בימים הקרובים.

במהלך הבוקר התקיים דיון נוסף של הועדה בו אמר היו"ר, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, כי "מדובר בנושא רגיש וכבד משקל בחצור הגלילית, ועל מפעל שמהווה עוגן תעסוקתי ביישוב שלא רווי בהזדמנויות תעסוקה". הוא הוסיף כי הרקע לסגירה הוא הבטחה שלטונית לסיוע של 18 מיליון שקל, שנתן שר התמ"ת לשעבר ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר. "אם המדינה התחייבה היא חייבת לעמוד בהתחייבות", אמר ח"כ שאמה-הכהן.

שאמה-הכהן מתח ביקורת על האופן והזמן שבו נסגר המפעל, בערב שבת. "יש תחושה שמשתמשים בעובדים ככלי להשיג הישגים עסקיים", אמר.

יו"ר ועד העובדים מוטי חזיזה אמר, "זו שמחה של 300 בעלי משפחות שהיו עלולים להיקלע למצוקה לא קטנה. צריך רק רצון אמיתי כי רצון מפוצץ קירות בטון".



אושיק אפרים אמר כי "הסיכום שהצעת החוק בעניין תעבור ביום ראשון בוועדת שרים לחקיקה ובוועדת כספים ינסו להעביר מקדמה ואחרי שהחוק יעבור הבעיה תיפתר. המפעל מחר בבוקר יעבוד. אני שמח שזה נגמר היום ולא בעוד שבועיים".