שר החינוך בכנס ירושלים

שר החינוך גדעון סער נאם בכנס ירושלים של וקבע כי ללא הזהות והערכים בחינוך לא יהיה עתיד. "הרבה שנים חיינו בתפיסה שהחלישה את תפיסת "הערכים בחינוך". תפיסה זו יצרה נזק רב. בלי חינוך שמרכזו זהות, אין לנו עתיד".

"אומרים לנו אז תלמדו גם את הנרטיב הנגדי, הנרטיב הפלסטינאי. שמענו את אבו מאזן בדוחה, השבוע שהטיל ספק בדבריו בקשר של העם היהודי עם ירושלים בכלל ועם הרב הבית בפרט. האשים כי חפירות הארכיאולוגיות שמבצעות ישראל בירושלים מאיימות על המסגדים ונועדו למצוא הוכחה לנרטיב היהודי - ישראלי. עוד אמר אבו מאזן, ישראל משלה את עצמה שהיא מסוגלת להחליף את המסגדים ואת ההיסטוריה המוסלמית בירושלים בסיפורי אגדות שבאמצעותם הם רוצים להמציא היסטוריה שתבטל את העובדות הדתיות וההיסטוריות של ירושלים" אבו מאזן מנסה לשכתב את ההיסטוריה, אבו מאזן אומר שבמלחמת השחרור מדינת ישראל גירשה את הערבים. הכול שקרים ואין נכון לאזן בין אמת לשקר", אמר סער.

שר החינוך המשיך ואמר: "נקודה מרכזית לא פחות בלימוד הנרטיב שלנו,  האם בני הנוער היום יודעים את הסיפור ההיסטורי של עמנו וארצנו ? לפני שנחשוף אותם לנרטיב הערבי או הפליסטינאי כדאי שנלמד אותם את המורשת שלנו. הניסיונות מהשוליים לתקוף את הנחלת המורשת היהודית והציונית כחלק בלתי נפרד מהחינוך, כחלק מהזהות מונעים משיקולים פוליטים. הבורות היא חומר הגולם ליצירת ניכור בין העם למורשתו". .

לדבריו "רבים מההורים היום לא יודעים להעביר לילדים את היסודות של מורשת עמנו. הם מצפים שמערכת החינוך, תקנה להם את היסודות האלה. לכן אני מוביל את נושא המורשת, את הסיורים לחברון ומערת המכפלה ולירושלים. אסור לתת את האשליה שיבוא יום והיהודים לא ישבו בחברון".