נסיעה יקרה. אילוסטרציה
נסיעה יקרה. אילוסטרציהפלאש 90

מחיר הדלק צפוי לזנק לשיעור של קרוב ל-8 שקלים לליטר, ובאוצר טוענים כי הסיבה המרכזית לעליית המחיר היא העלייה במחירי הדלקים בעולם.

אולם, גד הרן, יו"ר הקואליציה החברתית, טוען בראיון לערוץ 7 כי מדובר למעשה בזריית חול בעיניו של הציבור, וכי למעשה מי שאחראי לחלק גדול מהעלייה הוא משרד האוצר עצמו ומדיניות המיסים אותה מובילה ממשלת ישראל, אשר מפחיתה מיסים ישירים וכנגדם מעלה מיסים עקיפים.

"האוצר העלה במשך השנתיים האחרונות את הבלו על הדלק בשיעורים ניכרים, קרוב ל-50%, וכעת הוא מטיל את האחריות על השוק. בחודש אפריל 2009 עמד מחיר ליטר בנזין על 4.7 ש"ח וכעת הוא מתקרב ל-8 שקלים, העלייה הזו נובעת במידה רבה מעליית המיסים", קובע הרן.

הרן אף תוקף את טענותיהם של אנשי האוצר לפיהן הציבור צריך ללמוד ולהשתמש בתחבורה הציבורית, "בכירי האוצר ושרי הממשלה לא משתמשים בתחבורה הציבורית משום שהם יודעים את מצבה. השירות של התחבורה הציבורית הוא מתחת לכל ביקורת. רכבת ישראל היא צפופה, לא עומדת בזמנים ומעניקה שירות בעייתי מאוד ללקוחותיה".

הרן מוסיף ומציין, כי "גם האוטובוסים אינם מספקים לציבור שירות איכותי, ובנוסף עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית היא גבוהה מאוד. מי שנאלץ להשתמש בתחבורה הציבורית מוציא על כך בממוצע חלק גדול יותר מהכנסתו מאשר מי שעושה שימוש ברכב פרטי".