בלייניש זבדיה
בלייניש זבדיהמשרד החוץ

ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ התכנסה היום (שלישי) והחליטה על מינויה של בלייניש זבדיה לשגרירת ישראל באתיופיה.

זבדיה היא בת לעדה האתיופית והיא הראשונה בני ובנות העדה שישמשו כשגרירים שלמדינת ישראל.

זבדיה (43) היא הצוערת האתיופית הראשונה במשרד החוץ, וכיהנה בתפקידים בשיקגו ובטקסס. היא בעלת תואר שני בלימודי אפריקה ויחסים בינלאומיים, ולאור הצלחתה בתפקידיה הקודמים החליט ליברמן למנותה לשגרירה באדיס אבבה.

עוד החליטה הועדה כי דוד ולצר יהיה השגריר לאיחוד האירופי בבריסל, יגאל כספי יהיה השגריר לשווייץ ועמירם מגיד – שגריר נייד למדינות הקריביים וחבר המשלחת לאו"ם (ניו יורק). יש לציין כי המינויים כפופים לאישור הממשלה.

זבדיה אמרה לאחר מינויה  "זו גאווה גדולה מאוד להתמנות לשגרירה ובמיוחד כשגרירה ראשונה מהעדה האתיופית. עליתי ארצה כנערה ואני חוזרת לאתיופיה כשגרירה. זה כבוד גדול לי ולמשפחתי ואני רוצה להודות לשר החוץ, אביגדור ליברמן, ולאנשי משרד החוץ על האמון שהם נותנים בי. זו ההוכחה שישראל נותנת הזדמנות לכל אחד, ותיקים ועולים חדשים".

שר החוץ וסגן ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, אמר כי "ההחלטה למנות את בלייניש זבדיה לשגרירה, מעבר להיותה דיפלומטית מוכשרת, היא מסר חשוב לחברה הישראלית שבימים אלה נלחמת בגזענות נגד בני העדה האתיופית".

"יש חשיבות מיוחדת למינוי כזה, שמשדר מסר של מאבק באפליה ואני גאה להיות שר החוץ הראשון שממנה שגרירה אתיופית מטעם מדינת ישראל. אני משוכנע שהיא תייצג בכבוד את מדינת ישראל ותהווה גאווה לעדה האתיופית. בישראל האנשים אינם נבחנים לפי צבע העור או מינם אלא לפי כישוריהם ויכולתם לתרום לחברה הישראלית".

סגן ראש הממשלה, שר הפנים אלי ישי מברך על מינוי השגרירה האתיופית הראשונה ואומר, "מדינת ישראל התקדמה רבות במיגור הגזענות מקרבה, דבר הבא לידי ביטוי בכל תחומי החברה. יחד עם זאת, ישנם תחומים רבים הלוקים בחסר ביחסם לעולים, בין הוותיקים ובין החדשים. אני סמוך ובטוח שגם בתחומים טלו נהיה עדים בקרוב לשוויוניות מלאה בקרב כלל אזרחי ישראל".

סגן יו״ר הכנסת, ח״כ שלמה מולה, אמר הערב בעקבות מינויה של בליינש זבדיה לשגרירת ישראל באתיופיה, "אני מברך את שר החוץ ליברמן על מינויה של בליינש זבדיה לשגרירה באתיופיה. בליינש ראויה למינוי זה בזכות הישגיה וכישוריה".

"זו גאווה לחברה הישראלית כקולטת עלייה ולעולי אתיופיה בפרט. קליטתם ושילובם של עולי אתיופיה בחברה הישראלית מלווים בקשיים רבים איתם מתמודדים מידי יום ביומו. מהיכרותי עימה בטוחני כי תמלא את תפקידה על הצד הטוב ביותר ואין לי כל ספק כי מינויה מהווה מודל לחיקוי לצעירים השואפים להתקדם ולהצליח, שנאמר אם תרצו אין זו אגדה".