קניון. אילוסטרציה
קניון. אילוסטרציהפלאש 90

הרב טוביה שולזינגר, מרבני קרית אתא, מזהיר את ציבור שומרי המסורת בעיר, שלא יקנו מצרכי מזון, ביריד שמתקיים מדי יום שישי בקניון עזריאלי בעיר.

בראיון לערוץ 7 הוא טוען שמדובר במכשלה גדולה, "זה קניון חדש, שהוקם לפני כחצי שנה. לאחרונה הם פרסמו מודעות בכל רחבי העיר, שמכריזות על היריד שהם עורכים. הם קוראים לזה יריד מזון לקבלת שבת מפנקת. השבוע התקשר אלי יהודי מזועזע, שסיפר לי, שיש שם דוכנים שעומדות שם נשים ערביות, מהכפרים בצפון, ומוכרות פיתות ולחמניות לא כשרות".

"אנשים חושבים שאם יש שם בתי קפה עם תעודת הכשר, אז זה אומר שגם הדוכנים ביריד הם כשרים. זו פשוט מכשלה גדולה. פת עכו"ם אסור לאכול, ואם אין השגחה, אי אפשר לדעת, מה עוד שמו שם. הם מכשילים אנשים במאכלות אסורות".

הוא מזהיר שאם הנהלת הקניון לא תשעה לאזהרות, הם יקראו לציבור הדתי בעיר, להדיר את רגליו מהקניון, "אנשים במשך שנים מסרו את נפשם על כשרות. אם זה לא יפסק אנחנו נקרא לציבור הדתי שלא להגיע לשם".

בקבוצת עזריאלי מגיבים לטענות ואומרים: "יריד האוכל הנערך מדי שבוע בקניון קרית אתא, כמו בכמה מקניוני הקבוצה הנוספים, מושך מאות מבקרים הנהנים מחוויה קולינרית ייחודית במינה. היריד מציע מגוון רחב של מאכלים מסוגים שונים, לטובת כלל המגזרים המבקרים בקניון".