בניזרי בפתח ביהמ"ש. ארכיון
בניזרי בפתח ביהמ"ש. ארכיוןצילום: פלאש 90

ועדת הפנים של הכנסת אישרה את הקטנת מכסת האסירים בבתי הכלא בישראל. בעקבות ההחלטה השר לשעבר שלמה בניזרי ישוחרר מהכלא כבר מחר במקום בעוד חודש.600 אסירים שמועד שחרורם קרוב ישוחררו אף הם.

בניזרי היה אמור להשתחרר בעוד כחודש, לאחר שנוכה שליש ממאסרו בשל התנהגות טובה.

לפני כשנתיים וחצי נידון בניזרי ל-4 שנות מאסר לאחר שהורשע כי בימי כהונתו כשר העבודה והרווחה סיפק לידידו, משה סלע, בעל חברת כוח אדם לעובדים זרים, מידע על מכסות עובדים.

כתב האישום פירט אילו טובות הנאה קיבל בניזרי מסלע: שולחן אוכל וכיסאות לביתו בעלות של כ-7,000 שקלים, והובלתם. תשלום שכר טרחה של עורכת דינו של בניזרי, שייצגה אותו בתביעת לשון הרע שהוגשה נגדו, בסך של 28 אלף שקלים. בנוסף, סלע התקין מיזוג בביתו של בניזרי בעלות של 23 אלף שקלים וסכום נוסף של 40 אלף שקלים. כמו כן סיפק סלע שירותי ניקיון בביתו של בניזרי.

בכתב האישום נטען כי סלע העביר לבניזרי בשנים 2000 ו-2001 תמיכה כספית חודשית, ובסוף שנת 2001 העביר לו סכום שיא של 200 אלף דולר.

כמו כן בניזרי הורשע גם בשיבוש הליכים טרם חקירת המשטרה.

גם השוטר שחר מזרחי יוצא לחופשי מחר

בעקבות החלטת ועדת הפנים ישוחרר מחר גם השוטר שחר מזרחי שהורשע בהריגתו של גנב הרכב מחמוד גנאים בשנת 2006.

לפני שבועיים ועדת השחרורים החליטה לקצר בשליש את תקופת מאסרו של מזרחי, שנידון לעונש מאסר של שנתיים חצי היה אמור להשתחרר ב-7 בפברואר 2013. עתה שחרורו הוקדם שוב.

גזר דינו של מזרחי ניתן למרות גיבוי שהוענק לו מצד בכירי המשטרה ומצד השר אהרונוביץ'. כזכור שר המשפטים, יעקב נאמן, קיבל את המלצת השר לבטחון פנים והמליץ לפני כחודש לנשיא המדינה להעניק לו חנינה.

נזכיר כי מזרחי, נידון ל-15 חודשי מאסר, אולם הרכב של שלושה שופטי העליון החמיר בחודש אוגוסט 2010 את עונשו והכפיל אותו ל-30 חודשי מאסר.