עו"ד שפטל.
עו"ד שפטל.פלאש 90

עו"ד יורם שפטל אומר לערוץ 7, כי שתיקתו של שופט העליון ג'ובראן בעת שירת המנון התקווה היא חרפה שאסור להשלים איתה. "זו חרפה וביזוי של הממלכתיות הישראלית, שבאה מהכיוון של לאומנות ערבית. הסירוב המופגן שלו, למרות שהוא ידע שהמצלמות יתמקדו על שפתיו, זועק".

לדבריו השופט ג'ובראן אינו מכיר במדינת ישראל ולכן הוא שתק. "הסירוב המופגן שלו מגיע מהכיוון של הלאומנות הערבית הגרועה ביותר. לאומנות שאינה מכירה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולא מכירה בסמליה של המדינה היהודית ובהמנון שלה".

שפטל מזכיר שמפלגת העבודה התנגדה במשך שנים להפיכת המנון התקווה, להמנון הלאומי על פי חוק. "בסוף שנות השמונים, מפלגת העבודה הפילה הצעת חוק של הליכוד, שביקש להפוך את התקווה, להמנון הרשמי של מדינת ישראל. רק בשנת 2004 הצעת החוק התקבלה. לכן אני לא מתפלא היום שכל השמאל מצדיק את ג'ובראן".

שפטל מזהיר,  שהיום זה ההמנון ומחר השופט ג'ובראן יחליט להוציא את הדגל מאולם בית המשפט. "ג'ובראן נקט באקט ערבי אנטישמי וכולם מגנים עליו. הוא התריס בצורה איומה כנגד הסמל של המדינה. מחר הוא עוד ידרוש לסלק את סמל המדינה מאולם בית המשפט העליון. האם גם אז אותם אנשי שמאל,  יצדיקו אותו. האם גם אז יהיה אפשר לטעון, שערבי לא יכול לשבת מתחת לדגל שמכיל טלית ומגן דוד".

עו"ד שפטל מזכיר שהשופט ג'ובראן היה השופט היחיד, שהתנגד לחנינה גורפת, למתנגדי ההתנתקות, "הוא אז השווה את מה שהם עשו, לפוגרום הנורא של ערביי ישראל ב-2001, וטען שאם נותנים חנינה למתנגדי הגרוש שיתנו חנינה גם לפורעים הערבים".