בעקבות הפרסום אתמול בבוקר (חמישי)  בערוץ 7 לפיו החליטה אולפנת בני עקיבא באלקנה למנוע מתלמידות להשתתף באירועי שבת זכור בשל חובות כספיים של הוריהם - התערב משרד החינוך ושינה את ההחלטה.

במכתב ששיגר להנהלת האולפנא עו"ד לירן שפיגל, מנהל מחלקה בכיר בלשכת היועצת המשפטית, נכתב "האולפנה מבקשת להתנות את השתתפותן של תלמידות בשבת אולפנה ובפעילות חברתית, בתשלום שכר לימוד. לא אחזור על כל האמור במכתבי. נראה שהאולפנה מבקשת להתנות שירות בשירות, כך שההורים שלא שילמו את כל תשלומי ההורים (בהנחה כאמור שזה הענין המבוקש ולא שכר לימוד) לא יוכלו להשתתף בשבת האולפנה ובפעילות חברתית עד לסוף השנה. ההתנייה כאמור, עומדת בניגוד להוראות", נכתב.

"בנוסף, הנכם מתבקשים לחדול מהתנהלות לקויה, שאינה עומדת בקנה אחד עם הנחיות משרד החינוך לרבות ענין התניית שירות כאמור, ובכלל זה השתתפות בפעילות בשבת אולפנה, וזאת תוך פגיעה לכאורה בטובת התלמידות במוסד החינוכי".



כזכור אתמול בבוקר דווח בערוץ 7 כי הורים לבת הלומדת באולפנת השומרון באלקנה, קיבלו בימים האחרונים מכתב מהאולפנה בו הם נדרשים להסדיר חוב של 28,500 ש"ח בתוך ימים ספורים.

במכתב, אשר נשלח באמצעות הבנות ולא בדואר, הדגישה האולפנה כי אם ההורים לא ישלמו את חובם המלא לאולפנה באופן מיידי הבת לא תוכל לצאת לאירועי "שבת זכור".

האב זעם על החלטת המוסד וטען כי היא איננה חוקית, "בחוזר מנכ"ל כתוב במפורש שאסור להתנות שירות בתשלום. זה פשוט לא חוקי. לא שילמתי לאולפנה במשך 4 שנים, ולאחרונה הגעתי ושילמתי להם את הסכום המגיע על כל הארבע שנים אולם רק מה שמותר לגבות על פי חוזר מנכ"ל, 3,000 ש"ח. כתוצאה מכך אמרו לי שהבת שלי לא יוצאת לפעילות שבת זכור".

האב אף זעם על כך שהאולפנה בחרה בנוסף למכתב שנשלח מטעם עורך דין לשלוח מכתב נוסף בנוגע לשבת זכור בידיה של הבת, "זה נסיון לא יפה להפעיל לחץ עלי דרך הבת שלי. נתנו לה את המכתב ביד, לא במעטפה סגורה וכמובן שהיא קראה אותו. שבת זכור זה השיא של השנה והמעשה הזה מאוד לא ראוי".

תגובת אולפנת בני עקיבא השומרון באלקנה: הנהלת האולפנה תעשה את מרב המאמצים יחד עם ההורים כדי לאפשר לכל בנות האולפנה לקחת חלק בשבת זכור. אנו מצפים מכל ההורים החייבים בתשלומים לשלם את חובם ולא להיות נטל על כספם של הורים אחרים. המכתב להורים לגבי החוב של 28 אלף שקלים יצא על ידי המועצה המקומית אלקנה שהיא שניהלה את האולפנה עד לתחילת שנה זו.