הרב דניאל הרשקוביץ
הרב דניאל הרשקוביץצילום: פלאש 90

ועדת השרים דנה הבוקר (ראשון) בהצעת חוק של ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), לפיה יחול חוק מגן דוד אדום גם בשטחי יהודה ושומרון. הצעת החוק מגיעה בעקבות ההסכם שנחתם בין ארגון ההצלה לצלב האדום.

נציגי משרד הבריאות, המשפטים והחוץ הביעו התנגדות בטענה ש"אין אפליה וההצעה עלולה לפגוע במעמד הבינלאומי של מד"א". נציגת משרד המשפטים הוסיפה שההצעה תגרום יותר נזק מתועלת.

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, אמר כי קיימת במקרה הזה אפליה ברורה, "כשאמבולנס ביו"ש מוריד את סמל המגן דוד זו אפליה מובהקת, ללא קשר לשירות הרפואי שהוא מקבל".

השר מרידור הביע התנגדות להצעת החוק ואמר כי מוזר לעשות סיפוח זוחל של יו"ש אחרי 45 שנה, כלשונו. "החוק לא פותר את הבעיה אלא יוצר בעיה חדשה", אמר.

השר בגין הציע לדחות את ההכרעה בחודש כדי לבחון את הנזק מול התועלת. השרים נאמן, מרידור, נוקד, נהרי תמכו בהצעה לדחות את ההצבעה לחוק. השר הרשקוביץ התנגד לדחייה וביקש לאשר את החוק.

פרשת סימון האמבולנסים החלה אשתקד אז ביקשה הנהלת מד"א מראשי המועצות ביהודה ושומרון להעביר את כל עשרות האמבולנסים המוצבים בהתנחלויות לסימון מחדש, שבו יוסר סמל המגן דוד האדום המוכר ויוחלף באחר.



מועצת יש"ע שהופתעה מהבקשה גילתה כי הסימון מחדש של האמבולנסים כפי שמבקש מד"א בא על רקע התקפלותו של מד"א בפני ארגון הצלב האדום, שדרש מהארגון הישראלי שלא לפעול בשטחי יו"ש. ימים רבים הכחישו בארגון כי מדובר בהחלטה פוליטית.



העיתון "מעריב" פרסם אף את המסמך המקורי שעליו חתמו ראשי מד"א, ושממנו עולה כי הכחשות הארגון בנושא - שיקריות.