מאמין גדול בסנקציות. שלום
מאמין גדול בסנקציות. שלוםפלאש 90

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, אמר הבוקר בהתייחסו לנאום נשיא ארה"ב, כי "הנאום אמש היה נאום יוצא דופן ותומך".

לדבריו, "חשוב להבין כי הזמן דוחק ואיראן מנסה להרוויח זמן אך הנאום של אמש העיד על תאום בין ישראל וארה״ב. ארה״ב וישראל רואות עין בעין את ההכרח למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

"עתה יש להחליט על הצעד הבא של הסנקציות", אמר השר שלום, "ההחלטה של האיחוד האירופאי להטיל חרם על יבוא הנפט היא חשובה. הצעד הבא הוא הטלת סנקציות על הבנק המרכזי האיראני".

"אני מאמין גדול בסנקציות", הדגיש השר שלום, "אך במידה ולא יעבדו צריך לזכור שכל האופציות על השולחן.ישראל היא חלק מהקהילה הבינלאומית אבל ישראל גם יודעת שהאיום המרכזי מופנה כלפיה. המטרה היא לעצור את תוכנית הגרעין של איראן".

אתמול אמר אובמה בנאומו בפתח ועידת איפא"ק, כי "גם ארה"ב וגם ישראל מעריכות שלאיראן עדיין אין נשק גרעיני ואנחנו מאוד ערניים לכך, הסנקציות מחריפות ובחודש יולי חרם הנפט יכנס לתוקף. המנהיגים האיראניים עדיין יכולים לקבל את ההחלה הנכונה אולם אין שום הבטחה שהם אכן יעשו זאת. הדרך האמיתית לפתרון הבעיה היא שהמשטר האיראני יחליט לוותר על תכנית הגרעין".

לאחר מכן הוסיף אובמה "כמפקד עליון של צבא ארה"ב, יש לי מחויבות אישית לשלום העולם,  אך למנהיגי אירן לא צריך להיות שום ספק לגבי הרצינות של ארה"ב וישראל, אל להם לפקפק בהחלטה הריבונית של ישראל שיכולה לקבל את ההחלטות שלה באשר למה שנחוץ כדי לשמור על בטחונה". אובמה איים ואמר "לא נסיר שום אפשרות מהשולחן כולל שימוש בכוח אמריקאי מכל הסוגים - לחץ כלכלי, דיפלומטי, ומאמץ צבאי".

"המנהיגות האיראנית חייבת לדעת שאני אינני נוקט מדיניות של הכלה, וכי ארה"ב לא תרתע מלהשתמש בכוח על מנת להגן על האינטרסים החיוניים לה", אמר אובמה אך הדגיש כי "למען בטחונן של ארה"ב וישראל אין זה הזמן לדברי רהב, כפי שאומר הפתגם, "דבר ברכות אך שא מקל גדול"