חב"ד
חב"דצילום: פלאש 90
סערה בעולם הישיבות. שלוש ישיבות ליטאיות "זרקו" בחורים מהישיבה, לאחר שלמדו את תורת החסידות ב'ליל שישי'. מדובר בשלוש ישיבות גדולות ומוכרות מאוד בציבור הליטאי. אחד הבחורים טען שהרב אמר "עדיף ללכת למסיון מאשר ללמוד אצל חב"ד".

אתר "לדעת" פרסם כי בכל יום חמישי בלילה מקיים חסיד חב"ד בעיר בת ים, כולל 'ליל שישי' בו הוא משלם לבחורים ואברכים 100 שקלים עבור לימוד בכולל. בתחילה הגיעו למקום בחורים בודדים ליטאים, אך עם הזמן הפך המקום להיות הומה, כאשר חבר מביא חבר שלומדים ומגלים את תורת החסידות.

הכל התנהל כשורה עד אשר ראש הישיבה שהבחין בקבוצה של בחורים שנעלמת לאחר הסדר ביום חמישי, והוא החליט לנהל מעקב. כאשר עשה זאת הוא הגיע אל אותו כולל, ותלמידיו מהישיבה שהבחינו בו החלו להסתתר בחדרים במבנה בו שוכן הכולל.

התוצאה לא איחרה לבוא, ו-15 תלמידים נקראו לחדרו של ראש הישיבה, כשהוא מודיע להם כי אין להם מה לחזור לישיבה. רק כעבור מספר ימים הסכים לקבל את התלמידים שוב לישיבה בהבטחה שלא ילכו ללמוד עוד חסידות. לטענת אחד הבחורים אמר ראש הישיבה כי עדיף ללכת למיסיון מאשר ללכת ללמוד אצל חב"ד.

אלא שמקרה זה שהיה בישיבה ליטאית מוכרת, לא היה המקרה היחיד, וכי מקרה נוסף אירע זה לא מכבר, כאשר הפעם היה מדובר ב-20 בחורים שנזרקו מהישיבה לאחר שנודע להנהלת הישיבה על לימוד החסידות שמקיימים הבחורים ב'ליל שישי'. כעבור מספר ימים הסכימה הנהלת הישיבה להחזיר את התלמידים, תוך התחייבות לבל ישובו עוד ללמוד חסידות.

מקרה נוסף שאירע הפעם עם בחור בודד מישיבה בעלת שם בעולם החרדי בכלל והליטאי בפרט, הביאה את ראש הישיבה לדבר על הנושא בעת 'שיעור כללי', כאשר הוא מסביר לתלמידים מדוע אין ללמוד את תורת החסידות.