אייפד 3
אייפד 3אתר החברה

באירוע הטכנולוגי הגדול של השבוע (אחרי ששבוע שעבר התרחש כנסMWC בברצלונה) הכריז מנכ"ל אפל, טים קוק, על הiPad החדש.

מחשב הלוח השלישי של אפל, שבאופן רגיל לחלוטין שומט את הקרקע מתחת לרגלי המתחרות, יביא מספר שיפורים, בראש ובראשונה – מסך חדש ומשופר. לראשונה במכשירי האייפד, אפל ציידה את המכשיר במה שהיא מכנה "תצוגת רשתית" והיא תצוגה עם רזולוצייה גבוהה במיוחד, פי שניים יותר חדה מהתצוגה של האייפד 2, עם אבחנה של 2048*1536. המיתוג קצת תמוה, כי מבחינת צפיפות פיקסלים המסך לא יותר טוב משל הטלפון החכם הממוצע, אבל זאת קושיה שניתן למחלקת השיווק של אפל לשבור את הראש איתה.

מלבד המסך, למכשיר שודרג המנוע. השבב שמניע את האייפד החדש הוא מעבד כפול ליבה במהירות של 1GHZ עם שבב האצה גרפי של 4 ליבות מסוג PowerVR SGX543MP4. השבב נקרא A5X ואפל טוענת שמבחינת ביצועים, הוא חזק פי 4 משבב הTegra 3 מבית Nvidia, שהוא השבב אשר מניע מספר מהמתחרים הבולטים של מכשיר האייפד החדש. אמנם מדובר בהצהרות קצת מוגזמות, אבל מן הנמנע שהן מדוייקות, שכן אפל מקפידה על שמירה של חווית שימוש ואפילו העצמתה בשידרוג של מכשירים, ועם המסך בעל האבחנה הגבוהה החדש, ביצועים חזקים פי 4 מהTegra 3 לא נשמעים לחלוטין תלושים מן המציאות.

כאמור, 2 החידושים הגדולים היו המעבד והמסך. החידוש הפחות משמעותי הוא המצלמה. בעוד במכשיר האייפד הראשון לא היתה מצלמה בכלל, ובשני מצלמה מאוד צנועה שתפסה תמונות של פחות ממגה פיקסל, את המכשיר החדש ציידו ברכיב מצלמה שדומה לאחד שבמכשירי האייפון האחרונים, עם אבחנה של 5 מגה פיקסל לתמונות סטילס, ותפיסת ווידאו באבחנה של 1080p, או, 1080*1920.

החידוש השני והפחות משמעותי (לפחות ליושבים בארץ הקודש) הוא שדרוג תקשורת הנתונים של המכשיר לדור רביעי, LTE, שיאפשר גלישה באינטרנט במהירות של 73 מגה ביט.

המכשיר החדש יהיה מעט עבה וכבד יותר מקודמיו, וגרסאותיו השונות ישווקו באותם מחירי השקה, שמתחילים ב499$ לגרסת ה16 GB עם Wi-Fi, ומגיעים עד לכ899$ לגרסת ה64 GB עם הרשת דור רביעי. המכשיר יהיה זמין לרכישה בארה"ב, קנדה, בריטניה, צרפת, גרמניה, שוויץ, יפן, הונג קונג, סינגפור ואוסטרליה החל מה16 למרץ, וזמין בשאר נציגויות אפל ברחבי העולם החל מה23 למרץ ואילך.