מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול יאיר גלר, פנה למנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ולניצן חן יו"ר המועצה לשידורי כבלים ושידורי לוין, בדרישה לפתוח בבדיקת התנהלות צוות ההפקה של התכנית "האח הגדול".

הפניה באה בעקבות הטענות המושמעות בימים האחרונים, לפיהן מתמודדי "האח הגדול" קיבלו במהלך התוכנית חומרים שיש בהם כדי להשפיע על התנהגותם, אם באמצעות כדורים פסיכיאטריים ואם באמצעות אלכוהול

גלר דורש עוד, כי עד לתום הבדיקה ופרסום המסקנות לעצור את שידורי התוכנית הן בערוץ 2 והן בערוץ 20.

לטענת גלר על אף שמדובר בבקשה חריגה, האירועים חריגים דורשים תגובות חריגות, במיוחד נוכח העובדה כי מספר בני הנוער והילדים הצופים בתוכנית הינו עצום.

בפנייתו מציין גלר, כי הפרסומים בנושא זה "מצטרפים להתבטאויות של מתמודדים בעונה הנוכחית והקודמת, המעודדות צריכת סמים ולאירועים שונים בהם מתרחשת בבית האח הגדול צריכה חריגה של אלכוהול, עד לרמה של שיכרות".

לדבריו, "מה שברור הוא שבמקרים שונים קיבלו מתמודדים בתוכנית חומרים שיש בהם בכדי להשפיע על התנהגותם, אם מדובר בכדורים פסיכיאטריים ואם באלכוהול. עובדה זו מחייבת ביצוע בדיקה מקיפה שעד שלא תסתיים, ראוי שיופסק שידור התוכנית".

נזכיר כי בהפקת התכנית 'האח הגדול' דוחים מכל וכל את הטענות, אשר הועלו בתחקיר 'ידיעות אחרונות' ולפיהן הצוות הפסיכולוגי המלווה את מתמודדי התכנית הורה להם לקחת כדורים שנתנו למפיקי התכנית יכולת שליטה עליהם ועל התנהלותם בבית 'האח הגדול'.

מפיקי התכנית קובעים כי העובדה שניתנים למתמודדים כדורים פורסמה כבר בעבר, וכי מדובר בכדורים שנועדו לחזק את יכולותיהם של המתמודדים לעמוד בלחצים הנפשיים והאחרים בהם הם נמצאים במסגרת התכנית, ואלו ניתנים להם אך ורק לאחר בחינה מעמיקה של הפסיכולוג המלווה את התכנית, וזה מתאים לכל אחד את הטיפול הנכון עבורו.

בראיון עיתונאי אמר אחד ממפיקי התכנית כי גם לו עצמו אין מושג באשר להרכבו של כל כדור שניתן למועמד זה או אחר, בשל חיסיון רפואי לו זכאי כל מתמודד.