להפסיק המו"מ. רותם
להפסיק המו"מ. רותםפלאש 90

ועדת השרים לענייני חקיקה תכריע מחר (ראשון) את עתיד ישיבות ההסדר בצה"ל. בעקבות פסיקת בג"ץ, אשר ביטלה את 'חוק טל', בוטל מבלי משים גם חוקיותו של מסלול ישיבות ההסדר,זאת  משום שחוק טל כלל בתוכו את הליך דחיית השירות של המבקשים להתגייס במסלול זה.   

בשל פסיקה זו, הגיש יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ דוד רותם מישראל ביתנו הצעת חוק עליה חתומים כל חברי סיעתו, המבקשת לעגן בחוק שירות ביטחון את מסלול ישיבות ההסדר.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב בין היתר כי "משפסק בית המשפט כי החוק בטל, ביטל במחי יד אחת גם את קיומן של ישיבות ההסדר ואת המסלול המשולב. וזאת, למרות שפסק הדין לא עסק כלל בנושא ולא בדק את יעילותו ואת חוקיותו של הסדר זה. מסלול ישיבות ההסדר כולל עשרות אלפי צעירים דתיים לאומיים המשרתים את המדינה בשירות סדיר ובשירות מילואים וממלאים את שדרות הפיקוד בצה"ל."

ח"כ רותם הוסיף לדברים אלה ואמר כי "אסור כי המפעל האדיר הזה יסגר במחי פסק דין, אשר כלל לא עסק בעניין וממילא גם לא התכוון לבטלו. גם השופט מלצר שישב בהרכב שדן בעניין ציין כי אין בהחלטת בג"צ להביא לסגירת מסלול ישיבות ההסדר".

כזכור, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, הכריז עוד לפני פסיקת בג"ץ כי  מפלגתו לא תסכים להארכת תוקפו של חוק טל, והטיל על ח"כ רותם להכין הצעת חוק חלופית, תוך דגש על חלוקת נטל צודקת ושוויונית יותר בין כלל אזרחי ישראל.